وقت خواندن این خبر، ۱۰ میلیون دلار خرج شد!

۲۸م دیماه ،

می‌گویند دنیا در هر دقیقه ۳/۳ میلیون دلار خرج نیازهای نظامی‌اش می کند! که می گردد، ساعتی ۱۹۸ میلیون، روزی ۷ / ۴ میلیارد، سالی ۱۷۳۸ میلیارد… و خلاصه این که، تا این خبر را بخوانید اقلا ۱۰ میلیون دلار خرج سلاح و ارتش و جنگ شده است!

روزنامه کیهان: می‌گویند دنیا در هر دقیقه ۳/۳ میلیون دلار خرج نیازهای نظامی‌اش می کند! که می گردد، ساعتی ۱۹۸ میلیون، روزی ۷ / ۴ میلیارد، سالی ۱۷۳۸ میلیارد… و خلاصه این که، تا این خبر را بخوانید اقلا ۱۰ میلیون دلار خرج سلاح و ارتش و جنگ شده است!

حالا، این تحقیقات را که موسسه بین‌المللی «سیپری» در استکهلم در مورد هزینه‌های نظامی ۲۰۱۱ انجام داده، به ما می‌گوید که آمریکا با ۷۱۱ میلیارد دلار هزینه نظامی‌اش که معادل ۴۱ درصد کل هزینه‌های نظامی دنیاست، هنوز هم «لوکوموتیو» این قطار است و وعده‌هایی هم که در مورد کاهش سالی ۴۵ میلیارد دلار از این هزینه‌ها ظرف ۱۰ سال آینده می‌دهد، فعلا هنوز در حد «وعده» باقی مانده و جنگ‌ها همچنان برای آمریکایی‌ها گران تمام می‌شود و کنگره هم مجبور است هر بار مبلغی به بودجه پنتاگون اضافه کند!

 و اگر هزینه‌های جانبی مثل ۱۲۵ میلیارد دلاری که به استراحت نظامیان و ۵۰ میلیارد دلاری که به وزارت امنیت میهن اختصاص داده شده، به بقیه مخارج اضافه کنیم، هزینه‌های نظامی آمریکا نصف مخارج نظامی دنیا را در بر خواهد گرفت.

به هر حال، در برآوردهای «سیپری» همچنین می‌خوانیم که چین با ۱۴۳ میلیارد دلار هزینه نظامی‌اش (که ۸ درصد کل هزینه های نظامی دنیاست) در رده دوم قرار دارد، در حالی که روسیه با ۷۲ میلیارد دلار هزینه‌اش از رده پنجم به مقام سوم رسیده، و انگلیس، فرانسه، ژاپن، عربستان، هند، آلمان، برزیل و ایتالیا هم در مقام‌های بعدی می‌آیند.

 به لحاظ منطقه‌ای هم، می‌شود گفت که حدود ۷۰ درصد خرج‌های نظامی دنیا پای آمریکای شمالی، اروپا و ژاپن نوشته شده و همین موضوع هم آنها را به «مرکز» اقتصاد دنیا تبدیل کرده است.

در مجموع، آن طور که «سیپری» به ما می گوید، این هزینه‌ها سالی ۲۵۰ دلار بیشتر جیب تک تک ۷ میلیارد سکنه کره زمین را «سبک تر» می‌کند! به عبارت دیگر، پول‌هایی که صرف «نظامی بازی» می‌شود قبل از این که در قالب سلاح و ارتش شهروندان را بکشد، با کم کردن از منابع حیاتی میلیاردها فرد بشر، آنها را می‌کشد!


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.