وقف قالیچه فرهنگی و هنری به موزه آستان قدس رضوی

فروردین ۱۴۰۳

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه قالیچه فرهنگی و هنری پدر مرحوم خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، سید عباس عراقچی که به همراه برادران خود برای وقف قالیچه فرهنگی و هنری به موزه آستان قدس رضوی از این موزه بازدید کرد، اظهار کرد: موزه آستان قدس رضوی، یکی از زیباترین و مؤثرترین موزه‌هایی است که تاکنون دیده‌ام و این زیبایی و تأثیر، نه به خاطر نفاست و ارزش آثار بلکه به خاطر معنویت و عشقی است که در این آثار نهفته است.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: انسان با تماشای این آثار، عشق و ارادت واقفان و اهداکنندگان را نسبت به حضرت رضا (ع) می‌بیند که این عشق و ارادت، به انسان انرژی می‌بخشد.

عراقچی با اشاره به قالیچه تمام‌ابریشمِ بافت تهران که توسط برادران عراقچی به نیابت از پدر مرحومشان سید حسین عراقچی به آستان قدس رضوی وقف شده است، گفت: این قالیچه بافت تهران، یکی از آثار بسیار نفیسی است که بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد.

وی با بیان اینکه بافت فرش‌های معروف به بافت تهران، بیش از هفتاد سال است که متوقف شده است، عنوان کرد: این فرش با ابریشم خالص بافته شده و هم‌اکنون بدون هیچ عیب و نقصی به موزه حضرت رضا (ع) وقف شده است.

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه انگیزه وقف این اثر فرهنگی و هنری را به موزه حضرت رضا (ع)، درخواست برادران خود برای یادبود پدر مرحومشان عنوان و تصریح کرد: ما این اثر ارزشمند را به موزه حضرت رضا (ع) وقف کردیم تا در منظر زائران و مجاوران آن حضرت قرار گیرد و از این طریق، دعای خیر برای پدر مرحوممان باشد.

موزه آستان قدس رضوی، با ۱۶ گنجینه تاریخی و فرهنگی و هنری منحصر به فرد، مانندِ گنجینه قرآن و نفایس، هدایای مقام معظّم رهبری، تاریخ مشهد، تمبر و اسکناس و سکّه، نجوم، ساعت، سلاح، ظروف، مدال، هنرهای تجسّمی، و صدف و آب‌زیان، یکی از گنجینه‌های غنی و ارزشمند فرهنگ و تمدّن ایرانی و اسلامی است که سالانه ‏پذیرای صدها هزار نفر از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.