وقوع درگیری بین ارتش سوریه و عناصر مسلح در حوالی دمشق

وی که خواست نامش فاش نشود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در دمشق افزود که دو طرف در جریان این درگیری به تبادل آتش پرداختند و صدای تیراندازی آنان نیز در منطقه شنیده شد.

به گفته وی، ناظران برای حضور در منطقه دوما جهت نظارت بر آتش بس و بررسی اوضاع این منطقه از جوبر در حال عبور بودند.

سخنگوی تیم ناظران در سوریه نیز گفت: اعضای این هیات از مناطق زبدانی در ۴۰ کیلومتری دمشق، دوما ، حرستا در ریف دمشق بازدید و با مسوولان و طرف های رسمی، شهروندان و فعالان سیاسی دیدار و گفت و گو کردند.

‘نیراج سینگ ‘ در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: شمار ناظران بین المللی در حال حاضر به ۱۱ نفر افزایش یافته و در انتظار آن هستیم تا طی هفته جاری به ۳۰ نفر برسد.

وی افزود که خودروهای گشت ناظران در منطقه دوما حضور دارند و دو ناظران در حمص با دو ناظر دیگر تعویض شدند.

وی بر اهمیت کار این هیات بدون در نظر گرفتن سختی هایی که در برابر آن مواجه هستند، تاکید کرد.

در همین حال به نوشته روزنامه ‘الوطن’ چاپ دمشق ، دو نفر از ناظران که یکی از آرژانتین و دیگری از فنلاند هستند ، روز گذشته برخی از مناطق حمص بازدید کردند.

ورود اعضای هیات ناظران بین المللی به منطقه الخالدیه در استان حمص نیز همزمان با شنیدن صدای تیراندازی از داخل منطقه مصادف شد.

‘ادوارد دل بوی’ سخنگوی سازمان ملل هم روز دوشنبه اعلام کرد که تصمیم برای اعزام ۳۰۰ ناظر بین الملل برای توافق آتش بس در سوریه اتخاذ شده و هفته آینده اعزام آنان آغاز خواهد شد و این امر طی چند مرحله صورت می گیرد.

خاورم**ا.ا**۱۴۳۶**۱۴۳۱**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۵۸۷۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.