ولاسکو می‌ماند

جام جم آنلاین: سعید درخشنده نایب رییس فدراسیون والیبال، یکی از اعضای کمیته مسابقه‌های فدراسیون جهانی این ورزش موسوم به (FIVB ) نیز محسوب می‌شود.

درخشنده که به دلیل صادر نشدن روادید حضور محمدرضا داورزنی در کشور آمریکا از سفر به نیویورک به منظور شرکت در انتخابات ریاست FIVB امتناع کرده، این روزها خرسند از نخستین صعود ایران به لیگ جهانی، سخت در تدارک مقدمات حضور آبرومندانه ایران در این عرصه بزرگ جهان والیبال و نیز میزبانی کشورمان در مسابقه‌های قهرمانی جوانان آسیاست.

گویا غیبت رییس و نایب رئیس فدراسیون والیبال ایران در انتخابات فدراسیون جهانی این رشته (FIVB) چندان هم به ضرر کشورمان تمام نشد؟

بله! خوشبختانه آری گراسا از برزیل با کسب آرای ۱۰۳ کشور حاضر در انتخابات، به عنوان رییس جدیدFIVB برگزیده شد؛ انتخابی که فکر می‌کنم کاملا مثبت و به سود جهان این ورزش بویژه والیبال کشورمان باشد. گراسا، علاوه بر آن‌که مدیری ورزشی است، سال‌ها پاسور تیم ملی صاحب سبک برزیل بوده است و به عنوان عضو کمیته فنی FIVB دارای تجربه‌ای ۲۰ ساله در فدراسیون جهانی است. او به طور همزمان، رییس فدراسیون والیبال برزیل و کنفدراسیون والیبال آمریکای جنوبی هم هست. با این شرایط، رییس جدید فدراسیون جهانی والیبال، دارای اشرافی کامل جهت رشد و ارتقای هرچه بیشتر این رشته و در نتیجه رضایت و انتفاع اعضا ارزیابی می‌شود.

البته بعد از آن‌که آمریکا به عنوان میزبان انتخابات، روادید حضور رییس فدراسیون والیبال کشورمان ​را صادر نکرد، من هم حضور در این مراسم را تحریم کردم و به نیویورک نرفتم.

تمدید قرارداد ولاسکو به یکی از چالش‌های روز والیبال ایران تبدیل شده است، آیا در مرحله چانه‌زنی با این مربی موفق قرار گرفته‌ایم؟

بهتر است بگوییم اکنون در مرحله انجام هماهنگی‌های لازم بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون والیبال قرار د‌اریم. امیدوارم هرچه سریع‌تر این هماهنگی کامل شود تا با اطمینان اعلام کنیم ولاسکو می‌ماند.

ورود ولاسکو به ایران​ مانند ورود کارلوس کرش با هزینه سازمان تربیت بدنی انجام شد، آیا تمدید قرارداد هم با بودجه وزارت ورزش صورت خواهد گرفت؟

وزارت ورزش اکنون نقش نهاد پشتیبانی‌کننده ما را ایفا می‌کند، ولی هزینه قرارداد و دستمزد ولاسکو با فدراسیون و کمیته ملی المپیک است.

برای حضور در لیگ جهانی چه هدفگذاری و برنامه‌ریزی‌هایی شده است؟

منتظر قرعه‌کشی این رقابت‌ها هستیم تا بعد از مشخص شدن چیدمان و گروه‌بندی این مسابقه‌ها، برنامه‌ریزی‌های خود را قطعی و اجرایی کنیم.

لیگ جهانی​ سال در چهار گروه چهار تیمی دنبال می‌شود و تیم ملی بعد از پایان لیگ امسال وارد اردوی آمادگی حضور در این رقابت‌ها می‌شود، رقابت‌های لیگ جهانی در چه فواصلی دنبال خواهد شد؟

در دور مقدماتی، معمولا یک تیم در خاک حریف به فاصله سه روز، دو مسابقه برگزار می‌کند و سپس ۱۰ روز بعد، همین دو مسابقه در زمین تیم مقابل تکرار می‌شود. در مجموع این مسابقه‌ها سه ماه طول خواهد کشید.

​جوایز مالی این مسابقه‌ها به چه میزان است؟

متاسفانه ارقام جوایز را به ذهن نسپرده‌ام.

مجید عباسقلی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.