ولایتی: زبان فارسی؛ زبان دوم جهان اسلام

سه شنبه ۱۹ اردیبهشت – ۰۶:۲۸:۳۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: زبان عربی به عنوان زبان قرآن کریم و زبان اول جهان اسلام است اما زبان فارسی به هر شکل که ارزیابی شود؛ زبان دوم جهان اسلام و حوزه فرهنگ و تمدن اسلامی است.
به گزارش خبرگزاری آریا ، ولایتی در دیدار با استادان زبان فارسی مصر با اظهار امیدواری به اینکه حضور هیأت دانشگاهیان مصری در کشورمان مقدمه ای برای تبادل فرهنگی گسترده بین دو کشور باشد افزود: بعد از زبان عربی هیچ زبان دیگری نمی توان یافت که به اندازه زبان فارسی به اسلام خدمت کرده باشد.
وی گفت: صدها هزار جلد کتاب به زبان فارسی برای خدمت به اسلام و رشد و نمو فرهنگ اسلامی در طول این ۱۲۰۰ سال نوشته شده است.
ولایتی به موج جدید بیداری اسلامی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این موج از ایران آغاز شده است و همه مردم دنیا می خواهند بدانند که در ایران چه اتفاقی افتاده است از این رو برای اطلاع از انقلاب اسلامی و ماهیت آن حتماً باید زبان فارسی را بدانند.
دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در دنیای معاصر به وحدت اسلامی بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم.
وی ادامه داد: پیروان مذاهب مختلف اسلامی اعم از شیعه و سنی باید باهم وحدت داشته باشند تا اهداف مشترک اسلامی را پیش ببرند و از کیان اسلام دفاع کنند.
ولایتی گفت: تقریب بین ملت های مختلف جز از راه نزدیک شدن و ارتباط با یکدیگر میسر نیست و یکی از این راه های ارتباطی این است که زبان همدیگر را بشناسند و بفهمند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به سؤال یکی از استادان مصری که نظر وی را در خصوص انتخابات ریاست جمهوری مصر پرسید گفت: مردم مصر هر انتخابی که داشته باشند برای ما محترم است و روابط ایران و مصر به دو حکومت بستگی دارد و تا آنجا که به جمهوری اسلامی ایران ارتباط دارد، پس از انقلاب مصر هیچ مانعی بر سر برقراری روابط ایران و مصر وجود ندارد.
وی اظهار امیدواری کرد مصر به مرور ثبات خود را پیدا کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۰۸۱۸۲۸۳۲۹۰۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.