ولایتی:نسخه بدلی بیداری اسلامی درسوریه جواب نمی دهد

۲۰م آذر ،

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: نسخه بدلی بیداری اسلامی در سوریه که کشورهای غربی و مرتجعان منطقه ان را طراحی کرده اند هرگز در این کشور جواب نمی دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر اقای ولایتی که ریاست همایش ملی نقش راهبردی دانشگاهها و حوزه های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی را برعهده دارد در مصاحبه با خبرنگاران افزود: مردم سوریه  بسیار زود متوجه اهداف کشورهای غربی و  مرتجعان شدند و بلافاصله راه خود را از انان جدا کردند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت :غربیها و مرتجعین بعد از اینکه از مردم سوریه ناامید شدند اشخاص مسلح خارجی را که ستون فقرات آنها از القاعده و کشورهای مختلف عرب وغیرعرب است وارد این کشور کردند تا با زور اسلحه مزدوران غیر سوری حکومت سوریه را ساقط کنند که مردم مقابل انها ایستادند.
دکتر ولایتی با بیان اینکه جهان امروز دیگر مانند جهان بعد از جنگ دوم جهانی نیست گفت : جهان دوقطبی هرچند نیم قرن عمر کرد اما از داخل دچار فرسودگی شد و یکی پس از دیگری عناصر ان رو به ضعف رفتند.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل شورشها ، نارساییها ، بی کاریها ، افزایش تورم ، کاهش قدرت خرید مردم ، افزایش میزان فقر و ناکارامدی نظام سرمایه داری را در شرایط کنونی از نشانه های بلاتکلیفی دنیا دانست.
دکتر ولایتی به انقلاب اسلامی ایران و چگونگی شکل گیری ان براساس ارزشهای اسلامی در شرایط کنونی جهان اشاره کرد و افزود: سی و چهار سال از انقلاب اسلامی سپری شده اما همچنان مقاوم رو به پیشرفت است.
وی گفت: مسلمانان در کشورهای اسلامی که شاهد ایجاد تحول و فروپاشی نظام قبل خود می باشند وقتی دیدند با تجربه های فرهنگ کمونیستی و لیبرالیستی به جایی نرسیدند ایران اسلامی را بعنوان الگو برگزیدند.
دکتر ولایتی یاس از کارامدی راه حلهای غربی و اگاهی نسبت به اسلام به سبب توسعه امکانات رسانه ای و ارتباط جمعی را سبب اصلی رجعت متفکرین جهان اسلام به ارزشهای اسلامی دانست.
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان اینکه در کشورهای اسلامی مردم جلوتر از دانشگاهها به صحنه امدند افزود: اکنون نوبت اندیشمندان و فرهیختگان این کشورهاست که با تبیین و تدوین ارمان تجدید حیات یافته اسلامی متناسب با شرایط روز به کمک مردم خود بیایند.
دکتر ولایتی تبادل نظر میان دانشگاهها و حوزه های علمیه جهان اسلام و همچنین نظریه پردازی دربارهٔ انچه را که در محیط اطراف این کشورها روی داده است بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: با رسیدن به یک ارمان مشترک بیش از پیش عزت مسلمانان را شاهد خواهیم بود.
وی جمهوری اسلامی ایران را که دارای ارمان قابل دفاع است مظهر یک تحول جدی در میان کشورهای مطرح دنیا دانست.
ولایتی افزود: ارمان اسلامی تجدید حیات یافته راهنمای این حرکت اسلامی در ایران بود.
وی ابرازامیدواری کرد:همایش ملی نقش راهبردی دانشگاهها و حوزه های علمیه در تحول هندسه قدرت جهانی ، بتواند نقش بیداری اسلامی را با این هدف گیری که در اینده جهان اسلام یکی از چند قدرت درجه اول شود تبیین کند .
این همایش قرار است ۲۶ اذر در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شود.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.