ولایتی: لزو​م اتحاد علمای اسلام امروز بیش از پیش احساس می گردد

۱۰اردیبهشت،

davoud ghahrdar-4-31.jpg

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه “لزو​م اتحاد علمای اسلام امروز بیش از پیش احساس می گردد”، گفت: وضعیت فعلی جهان اسلام لزوم گفت و گو میان نخبگان به ویژه علمای اسلام را دو چندان کرده است.

به گزارش خبرنگار بیداری اسلامی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی اکبر ولایتی در اختتامیه اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی که به مدت دو روز در تهران برگزار شد، با بیان اینکه “ما اعتقاد راسخ داریم علما منشاء اتحاد در جوامع مختلف می باشند”، افزود: این همایش به منظور تسهیل تبادل نظر و گفت و گو میان علما و اندیشمندان جهان برگزار شد.

وی افزود این اجلاس گامی هرچند کوچک در جهت ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل نظر و گفت وگوی منطقی علمای اسلامی در جهت پیشرفت بیداری اسلامی بوده، چراکه امروز بیداری اسلامی به مرحله ای حساس رسیده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه “وضعیت فعلی جهان اسلام لزوم گفت و گو میان نخبگان به ویژه علمای اسلام را دو چندان کرده است”، خاطرنشان کرد: فعالیت های علمی و هم اندیشی میان علما به گسترش بیداری اسلامی در جهان کمک می کند.

ولایتی ادامه داد: علمای اسلام به لزوم بیداری اسلامی و نوآوری در این عرصه آگاهی یافته اند و در عرصه بیداری اسلامی قطعا علما نقش محوری داشته اند و همچنین در جهت مقابله با چالش های تازه و بویژه در زمینه اختلافات و مناقشه های مذهبی نیز باید فعال باشند.

وی با بیان اینکه “جمهوری اسلامی ایران از آغاز تاکنون با الهام از سخنان امام راحل و اندیشه های حکیمانه رهبری همواره بر لزوم نقش آفرینی علمای امت بر جهان اسلام و حفظ وحدت تاکید داشته است”، خاطرنشان کرد: در طول دو روز قبل ۱۲۵ نفر از علما و اندیشمندان مقالات و سخنان خود را در کمیسیون های تخصصی ارائه کردند و امید است که طرح نظات و تبادل اندشه های آنها بتواند دستاوردهای مثبتی برای چالش های عرصه بیداری اسلامی داشته باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.