ولید معلم:توطئه گران خواهان ادامه درگیری در سوریه می باشند

۳۰م دیماه ،


به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، ولید المعلم شنبه شب در گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد کسانی که بر اجرای طرح برکناری بشار اسد از قدرت در سوریه تاکید دارند در واقع خواهان ادامه جنگ و درگیری در این کشور می باشند .

ولید المعلم گفت : « مقامات آمریکا و روسیه در نشست اخیر در ژنو دربارهٔ سوریه نتوانستند در زمینه حل بحران این کشور به توافق برسند چون طرفین دربارهٔ اجرای مرحله مبهم انتقالی در سوریه درک مشترکی ندارند» .

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد طرف آمریکایی بر این مسئله اصرار دارد که نقطه آغاز تغییر نظام سوریه باید با کناره گیری بشار اسد از قدرت همراه باشد اما این واقعیت را درک نمی کند زمانی که کشتی در تلاطم امواج دریا قرار گیرد ، ناخدای کشتی  پیش از همه عرشه را ترک نمی کند .

وی افزود:تا زمانی که آمریکا و دیگر کشورهایی که در توطئه علیه سوریه دست دارند و نیز بعضی مخالفان سوریه پیشنهاد برکناری اسد از قدرت را مطرح می کنند به معنای این است که آنان خواهان ادامه جنگ و درگیری ، ویرانی سوریه و پیشبرد توطئه خود در این کشورهستند .

ولید المعلم در ادامه گفت:اخضر ابراهیمی نماینده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در

سفر اخیر خود به دمشق موضع همسو با مواضع آمریکا و بعضی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه سوریه اتخاذ کرد .

وی افزود: اخضر ابراهیمی با این موضع گیری از ماهیت اصلی ماموریت خود و بی طرفی برای میانجی گری در سوریه خارج شد چون فرد میانجی نباید طرحی در حمایت از یک گروه و علیه طرف مقابل اتخاذ کند .

وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد هیچ کس نباید دربارهٔ مقام ریاست جمهوری سوریه سخن بگوید و هر پیشنهادی مبتنی برکناره گیری بشار اسد از قدرت پذیرفتنی نیست .



 


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.