وندی شرمن: ایران در مذاکرات ۱+۵ گام هایی رو به جلو برداشته است

۲۶اردیبهشت،

Wendy-Sherman.jpg

نماینده آمریکا در مذاکرات ۱+۵ با ایران گفت: ایران در این مذاکرات گام‌هایی برداشته است هر چند این گام‌ها کوچک و اندک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه وال استریت ژنرال، وندی شرمن نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌یی ایران و ۱+۵ در جلسه استماع پیش از نشست کمیته روابط خارجی سنا با محوریت سیاست آمریکا در ایران، گفت: ما باور نمی‌کنیم که تحریم‌ها اثر چندانی بر حکومت ایران داشته باشد در واقع این اثرات به اندازه کافی نیست که رفتار رهبران ایرانی را تغییر دهد اما به طور بالقوه در آینده انجام می‌شود.

شرمن اضافه کرد: ما در مذاکرات خود با ایران شاهد گام‌هایی هستیم؛ هر چند این گام‌ها کم و اندک بوده و پیشنهادات اخیر ایران ناچیز است.

وی ادامه داد: طرف ایرانی در مسئله هسته‌یی تلاش می‌کند، در واقع آنها سعی می‌کنند به روش خود به نگرانی‌های جامعه بین‌المللی پاسخ دهند. این چیزی نیست که ما آن را به عنوان پاسخ از ایران می‌خواهیم. اما آنها به این نگرانی‌های جامعه بین‌المللی توجه می‌کنند.

همچنین در این نشست بعضی از سناتورها از شرمن دربارهٔ سیاست ایران سوال‌های پرسیدند.

به نوشته این روزنامه، سناتورهای آمریکایی در پنل روابط خارجی سنا روز چهارشنبه مدعی شدند که تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران احتمال دارد تفکر رهبران این کشور را دربارهٔ برنامه هسته‌یی ایران تغییر دهد.

به گزارش ایسنا،ایران تحریم های شورای امینت و شورای حکام را غیر قانونی دانسته و آنها را اجرا نمی کند، در عین حال همواره از مذاکرات برای رفع نگرانی بعضی کشورهای غربی استقبال کرده است، این در حالی است که بر حقوق هسته یی خود بر اساس NPT تاکید کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.