ونگر: چین می‌تواند قدرت بزرگی در فوتبال شود

آرسن ونگر، سرمربی آرسنال،معتقد است آینده فوتبال چین روشن به نظر می رسد و این کشور همه ابزار لازم برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی را دارند.

توپچی ها به زودی برای پشت سر گذاشتن تور پیش فصل شان راهی آسیا خواهند شد؛ توری که در سه کشور هنگ کنگ، مالزی و چین برگزار می شود.

ونگر که سابقه مربیگری در ژاپن را دارد، در گفتگو با سایت اختصاصی باشگاه آرسنال گفت:” لیگ چین اندکی مانند لیگ ژاپن است؛ جایی که من در سال ۱۹۹۴ در آنجا بودم. سومین سال برگزاری لیگ حرفه ای در ژاپن بود و شرایط مثل شرایط فعلی چین بود اما این به تنهایی کافی نیست.

برای اینکه باعث محبوبیت یک ورزش شود، نیاز به بازیکنان بزرگ و ارکان قوی از افرادی دارید که بتوانند به خوبی تمرینات را پیش ببرند.

معمولا ورزش به دنبال قدرت اقتصادی پیشرفت می کند و در حال حاضر قدرت اقتصادی از سوی اروپا به برزیل و چین منتقل شدهذاست.

اگر این کشورها بخواهند، می توانند بازیکنان بزرگی داشته باشند. تاریخچه فوتبال در اروپاست اما آنها تا چه می توانند در مقابل چین مقابل کنند، اگر چینی به دنبال توسعه فوتبال شان باشند؟ آینده پاسخ این سوال را مشخص می کند.

برای ساختن یک مسیر حرفه ای در بالاترین سطح نیاز به انگیزه دارید. تنها اگر دو درصد از جمعیت چین چنین انگیزه ای داشته باشند می توانند فوتبال فوق العاده ای داشته باشند. می توان عاشق فوتبال بود، بدون اینکه چیزی برای پیشرفت داشت.

اما اگر بخواهیم بازیکن بزرگی باشید، این می تواند همه کار برای شما انجام دهد. چنین انگیزه هایی طبیعتا از طریق پایه های آموزشی خوب ایجاد خواهد شد.”


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.