ویژگی بارز حاج آقا مجتبی تهرانی پایبندی به اخلاق نظری و پرهیز از خودنمایی بود

۱۳م دیماه ،

برادر آقا مجتبی تهرانی گفت: مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی از شاگردان قدیمی حضرت امام (ره) بودند حتی مدتی که امام(ره) در نجف در تبعید به سر می‌بردند ایشان چند سال با همسر و فرزندانشان خدمت حضرت امام(ره) بودند و بعد از برگشت هم به لحاظ فعالیتهایی که انجام می‌دادند همیشه تحت نظر ساواک بودند .

مهدی کلهر برادر عالم عالی‌قدر مرحوم مجتبی تهرانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: مرحوم مجتبی تهرانی برادر بزرگ من بودند خاطرات بسیاری از ایشان برای من به یادگار مانده اما آن چه خصوصیت ایشان را بیان می‌کرد اخلاق ایشان بود و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ایشان را عالم بر این علم می‌دانستند .

وی افزود: در دوره اول خبرگان قانون اساسی تصویر اخوی بزرگ حاج آقا مرتضی تهرانی و تصویر ایشان را برای کاندید شدن در خبرگان قانون اساسی چاپ کردند و هر دو بزرگوار از شرکت در این انتخابات اجتناب کردند به مخصوص حاج آقا مجتبی که اصرار بر حضور دیگران داشتند .

کلهر تصریح کرد: در خبرگان رهبری هم اولین مجلس که شد به منزل ایشان رفت و آمد داشتیم یک روز به بنده فرمودند که روحانیت مبارز جامعه مدرسین اصرار بسیاری دارند که من برای خبرگان رهبری کاندید بشوم.

ایشان به خدمت امام(ره) مشرف شده و از ایشان پرسیدند که اگر این اشخاص پیشنهاد و اصرار کنند برای من (مرحوم حاج آقا تهرانی) ایجاد تکلیف می کند امام (ره) فرموده بودند که خیر و حاج آقا تهرانی هم گفته بود که من تمایلی به این کار ندارم و به کار تحقیق و تدریس در زمینه اخلاق بیشتر علاقه مندم.

مهدی کلهر اظهار داشت: مرحوم حاج آقا مجتبی اصولا اهل گله کردن نبود بسیار سخت می‌شد در این زمینه فردی نظیر ایشان را یافت که از این مسئله دور باشد در حالی که کاملا در متن و بطن جامعه و قضایا حضور داشت .

وی افزود: مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی از شاگردان قدیمی حضرت امام (ره) بودند حتی مدتی که امام در نجف در تبعید به سر می‌بردند ایشان چند سال با همسر و فرزندانشان خدمت حضرت امام(ره) بودند و بعد از برگشت هم به لحاظ فعالیتهایی که انجام می‌دادند همیشه تحت نظر ساواک بودند .

مهدی کلهر برادر مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی گفت: ویژگی مشخص ایشان پایبندی به اخلاق نظری و پرهیز از خود نمایی بود و از این مسئله می‌توان به عنوان بارزترین خصوصیت مرحوم یاد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: درگذشت این عالم جلیل‌القدر به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزه های علمیه ، ملت شریف ایران و بیت معزز آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی، تسلیت عرض نموده  و برای بازماندگان و ارادتمندان وی صبر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.