وکلای ۲۰۰ عراقی نیروهای انگلیسی را به شکنجه زندانیان عراقی‌ متهم کردند

۱۱ام بهمن ،

dostor.-1.jpg

وکلای ۲۰۰ شهروند عراقی، با ارائه سندی به مراجع قضایی انگلیس، نیروهای انگلیسی را به ارتکاب جنایات وحشیانه علیه مردم عراق متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، وکلای ۲۰۰ شهروند عراقی روز سه‌شنبه با ارائه سندی به مراجع قضایی در انگلیس اعلام کردند: نیروهای انگلیسی در طول حضورشان در عراق طی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ مرتکب جنایات وحشیانه از جمله شکنجه شهروندان عراقی شدند.

در این سند که شامل ۸۲ صفحه است به اقدامات سربازان انگلیسی در شکنجه شهروندان عراقی به ویژه زنان، اشخاص کهنسال و کودکان اشاره و از مقامات انگلیس خواسته شده است تحقیقات علنی مستقل دربارهٔ اتهامات وارده به نیروهای انگلیسی را آغاز کنند.

همچنین خبرگزاری کویت اعلام کرد: وکلای عراقی سه روز مهلت دارند تا دادگاه عالی انگلیس را دربارهٔ لزوم آغاز تحقیقات علنی قانع کنند.

یکی از وکلای عراقی در این خصوص گفت: کافیست تحقیقات علنی در این خصوص آغاز شود تا ببینیم که لیستی از اقدامات ناقض حقوق بشر که نیروهای انگلیسی در عراق ظرف سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹ مرتکب شده‌اند ارائه شود.

همچنین روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه نوشت: دولت انگلیس کمیته‌ای جهت تحقیق دربارهٔ این اتهامات تشکیل داده است این در حالی است که وکلای عراقی معتقدند این کمیته به طور کامل مستقل نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.