وکیل متهم ردیف اول: خانواده موکلم تقاضای عفو دارند

۹ م دیماه ،

وکیل متهم ردیف اول گفت: این جوان وزشکار است و تقاضای تخفیف برای وی دارم او پشیمان است و می‌خواهد دوباره به جامعه بازگردد تا فرصت جبران اعمال خود را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، وکیل متهم ردیف اول در دفاع از موکلش اظهار داشت: خانواده متهم از شاکی ردیف اول عذرخواهی می کند همچنین به خاطر این اتفاق از مردم نیز تقاضای بخشش دارم.

وی با اشاره به اتهام محاربه و افساد فی الارض از طریق سلاح و جرح عمدی با چاقو نسبت به شاکی گفت: اولین خواسته ام این است که به شخصیت و پیشینه زندگی متهم توجه کنید. پدر این فرد به دلیل آسیب دیدگی در زمان جنگ وقتی که او یازده سال داشت از دنیا رفت.

 وی افزود: مادر این متهم به خاطر مشکلات زندگی مجبور شد کاری برای گذران امور زندگی برای خودش در نظر بگیرد. در همین اسنا با فردی ازدواج می‌کند ولی به دلیل رفتار خشونت آمیز وی با پسرش از او جدا می‌شود حاصل این ازدواج نیز یک دختر بود که اکنون ۸ سال دارد و درحال حاضر نیز مادر این فرد برای گذران زندگی مجبور است کار کند ولی به دلیل بیماری در منزل کار می‌کند.

این وکیل ادامه داد: مطالبی را که بیان کردم مجوز جرم موکلم نیست صرفا برای دریافت تخفیف است نظر موکلم برای انجام عمل جراحی نیاز به ۴ میلیون پول داشت که برای خانواده این چنینی تهیه این پول بسیار دشوار است.

وی با اشاره به وقوع اتفاق این چنینی برای موکلش اظهار داشت: این فرد روزی در خیابان دچار سوء قصد از سوی کسی شد که می‌خواستند گوشی همراه او را بگیرند و حتی با آجر به سرش جراحت وارد کردند و ناگزیر شد عمل جراحی انجام دهد.

وی دربارهٔ بررسی‌های پزشکی قانونی در خصوص جنون متهم اظهار داشت: هیچگونه جنونی در زمان ارتکاب نداشته است ولی در زمان شکل گیری شخصیت وی آثار خشونت وجود دارد.

این وکیل با بیان اینکه انگیزه افساد فی الارض و محاربه نیست اظهار داشت: عملی را که موکل بنده انجام داده مجرمانه است و باید مجازات شود ولی رکن اصلی محاربه استفاده از اسلحه به منظور رعب و حراس در مردم است.اگر عملش را با دیدگاه عدالت  نگریسته شود متوجه خواهید شد که جرم وی محاربه نیست بلکه براساس ماده ۶۵۲ قانون مجازات اسلامی جرم وی در آن چهارچوب قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این جوان وزشکار است و تقاضای تخفیف برای وی دارم او پشیمان است و می‌خواهد دوباره به جامعه بازگردد تا فرصت جبران اعمال خود را داشته باشد.

 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.