ویتنام، کانون تجارت غیرقانونی حیات‌وحش در جهان است

دیده بان حقوق حیوانات: صندوق جهانی حیات وحش در گزارش جدید خود با هدف ارزیابی میزان پیروی کشورهای جهان از قوانین «معاهده بین‌المللی مقابله با تجارت حیوانات وحشی»، ۲۳ کشور مختلف را دسته‌بندی کرد.

به گزارش سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این گزارش روی سه گونه از پستانداران کمیاب تمرکز شده که وضعیت بقای آنها بویژه در سال‌های اخیر در بازار سیاه جهانی تجارت حیوانات وحشی، به مخاطره افتاده و از سوی فعالان محیط زیست به شدت تحت پیگیری است. این سه گونه شامل فیل‌ها، ببرها و کرگدن‌ها هستند. در این گزارش بررسی شده است که برخی از کشورهای خاص تا چه اندازه در عمل کردن به تعهدات خود در قبال این معاهده بین المللی، موفق و خوش قول بوده‌اند.

به گزارش مجله تخصصی لایوساینس، کولمان اوکریوداین، کارشناس تجارت حیات وحش در این صندوق جهانی خاطر نشان ساخت: در گزارش جدید روی این سه گونه پستاندار تمرکز شده است چون این حیوانات جزو گونه‌هایی هستند که این روزها قربانیان اصلی شکار غیرقانونی به شمار می‌آیند.

در این گزارش، کشورهایی چون هند و نپال، به دلیل پیشرفت در زمینه عمل به قوانین و خط مشی‌های معاهده بین المللی تجارت حیوانات وحشی و پیشگیری از تجارت غیرقانونی حیوانات کمیاب به نتایج امیدوار کننده دست یافته‌اند و نشان سبز گرفته‌اند. بسیاری از کشورها نیز به دلیل ناکامی در انجام تعهداتشان، نشان قرمز گرفته‌اند.

در گزارش صندوق حیات وحش که این دسته بندی جهانی را برای اولین بار ارائه کرده است، ویتنام بعنوان بدترین کشور به لحاظ حمایت و مراقبت از این گونه‌ها، معرفی شده و در حال حاضر کانون تجارت غیرقانونی حیات‌وحش در دنیا محسوب می‌شود.

________________________

مصادره نیم تن عاج فیل در فرودگاه تایلند

انهدام یک باند قاچاق حیوانات کمیاب در چین

قاچاق گونه ها، باعث از دست رفتن خلوص ژنتیکی می شود؛ تجربه «سمندر ببری کالیفرنیا» و تهدید پیش روی «سمندر امپراتور»

تجارت دوم بعد از قاچاق مواد مخدر/ تصویر

احضار رسمی مدیر فنی باغ وحش مشهد/ پرونده شیرها و خرس‌ها مشهد در دادگاه

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.