ویروس جدید تاسیسات هسته‌ای ایران، نصفه‌شب‌ها آهنگ هوی‌متال پخش می‌کند

نیوساینتیست ادعا کرد

در سال ۲۰۱۰/۱۳۸۹، ویروس استاکس‌نت به کامپیوترهای تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کرد. این بدافزار که به‌تازگی مشخص شده به‌دستور دولت ایالات متحده نوشته شده بود، تاسیسات غنی‌سازی و شبکه سانتریفیوژها را هدف گرفته بود.
اما نیوساینتیست امروز گزارش داد ویروس جدیدی به کامپیوترهای نیروگاه هسته‌ای ایران حمله کرده که موسیقی هوی‌متال «Thunderstruck» از AC/DCرا با صدای بسیار بلند از بلندگوهای متصل به کامپیوترها پخش می‌کند!
نیوساینتیست این خبر را به‌نقل از میکو هایپونن، مدیر بخش تحقیقاتی اف-سکیور (F-Secure) یکی از شرکت‌های فنلاندی فعال در حوزه امنیت اطلاعات اعلام کرده است. او ادعا کرده که مجموعه ای‌میل‌هایی را از یکی از دانشمندان شاغل در سازمان انرژی اتمی ایران با این مضمون دریافت کرده است:
«به شما اطلاع می‌دهم که برنامه هسته‌ای ما بار دیگر تهدید شده و توسط کرم جدیدی مورد حمله قرار گرفته که شبکه اتوماسیون نطنز و تاسیسات هسته‌ای فوردو در نزدیکی قم را خاموش کرده است … به‌نظر می‌رسد حمله‌کنندگان از متاسپلویت (Metasploit) استفاده کرده باشند (یکی از رایج‌ترین ابزارهای هک‌کردن که از روش‌های مختلفی برای نفوذ به شبکه‌های با امنیت بالا استفاده می‌کند) … و هم‌چنین نصفه‌شب‌ها، به طور تصادفی در برخی از کامپیوترها آهنگ‌هایی با صدای بسیار بلند پخش می‌شود. یکی از این آهنگ‌ها Thunderstruck از AC/DC است».
پیش از این، ارتش ایالات متحده از موسیقی‌های هوی‌متال به عنوان سلاح استفاده کرده بود، اما به نظر نمی‌رسد که یک سلاح سایبری پیشرفته مانند استاکس‌نت بخواهد هجوم خود را با چنین سروصدایی آن‌هم در سکوت نیمه‌شب اعلام کند. به نظر می‌رسد این حمله به احتمال زیاد توسط یک هکر جویای نام انجام شده باشد.
هایپونن گفته است که نتوانسته صحت و سقم این ادعا را تایید یا رد کند و تنها چیزی که توانسته با اطمینان مشخص کند، این است که این ای‌میل‌ها از درون سازمان انرژی اتمی ایران ارسال شده‌اند.
۵۳۵۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.