ویروس کرونای هندی و انگلیسی دو سوش غالب در ایران

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر ویروس کرونای هندی و انگلیسی، سوش‌ غالب موجود در کشور بوده و در همه جای کشور منتشر شده است.

پرویز قزلباش ظهر امروز (چهارم تیرماه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا و ایرنا، با بیان اینکه اکنون ویروس جهش‌یافته کرونای هندی و انگلیسی، سوش‌ غالب موجود در کشور بوده که در همه ایران منتشر شده است، اظهار کرد: ویروس جهش‌یافته کرونای هندی، ویروس عجیبی بوده و راه‌های در رو و قدرت مانور زیادی دارد و ممکن است اثرات واکسن کرونا را کاهش دهد، ولی قطعاً واکسن‌های موجود تاثیر خود را می‌گذارند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مراکز تجمیعی واکسیناسیون استان زنجان با قطعی برق مواجه شده‌ است، افزود: پیش‌بینی‌های لازم در خصوص برق‌های اضطراری انجام شده و تاکنون اختلالی ایجاد نشده است. گفتنی است با توجه به منابع محدود در استان زنجان مشکلاتی نیز وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه کمبود داروها موضوع کلی و سراسری بوده و بر اساس موجودی‌های کشوری است، تصریح کرد: اکنون برای دریافت انسولین در مراکز معرفی شده، ثبت‌نام انجام شده و سهمیه شش ماهه را برای این موضوع در نظر می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان از آغاز کارآزمایی بالینی واکسن کرونا شرکت کوبایی برای تزریق افراد زیر ۱۸ سال خبر داد و گفت: واکسن تولید شده را می‌توان برای گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال تطبیق داد، بنابراین واکسن پاستور و برکت نیز پس از گذراندن مراحل کارآزمایی بر روی افراد زیر ۱۸ سال و تایید آن، به این گروه تزریق خواهد شد.

قزلباش با بیان اینکه واکسن ایرانی همانند سایر واکسن‌های کرونا مراحل مربوطه را گذرانده است، خاطرنشان کرد: واکسن کرونای ایرانی نیز مانند سایر واکسن‌های موجود تزریق خواهد شد و نباید فرقی بین واکسن ایرانی و خارجی بگذاریم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.