ویندوز۸: برنامه رایگان مدیریت فایل ها و همگام سازی با SkyDrive

Windows-8-logo-300x300

نسخه ی رایانه و تبلت ویندوز ۸ به سرعت در حال پیشرفت و بروز رسانی هستند.بسیاری از کاربران دوست دارند مدیریت کامل و آسانی در رابطه با فایل های خود بر روی رایانه و یا در سرویس های ذخیره سازی ابری مانند SkyDrive داشته باشند. و چقدر عالی می شود که این برنامه از ویژگی لمسی پشتیبانی کند و همیشه و به راحتی در دسترس باشد.

برنامه Metro Commander که به صورت رایگان در فروشگاه ویندوز (Windows Store) در دسترس است , تمام گزینه های پایه مدیریت فایل از جمله ایجاد، باز کردن، مشاهده، تغییر نام، انتقال، کپی، حذف، جستجو و به اشتراک گذاری را برای شما فراهم می کند. از ویژگی های این برنامه به پشتیبانی از رابط لمسی , مدیریت سریع و در دسترس (لازم نیست حتما به صفحه شروع مراجعه کنید) نام برد. همچنین این برنامه دو پنل کاربری در مترو ایجاد می کند که برای مدیریت فایل های شبکه محلی و امکان اتصال به حساب SkyDrive برای دریافت و آپلود فایل ها( همگام سازی فایل ها و پوشه ها sync) را فراهم می کند.

برای دریافت برنامه Metro Commander باید به فروشگاه ویندوز مراجعه کنیم. برای میانبر زدن از کلید Win+Q استفاده کنید و بعد از باز شدن پنجره فروشگاه ویندوز , نام نرم افزار را در کادر جستجو وارد کنید. بعد از پیدا کردن برنامه از سمت چپ بر روی Install کلیک کنید تا عملیات دریافت و نصب برنامه شروع شود.

Metro-Commander_Windows-8

Metro Commander  اجازه مدیریت پیکربندی هر فایل و درایو را جداگانه و به صورت کامل در اختیار شما می گذارد. به عنوان مثال , شما می توانید اجازه دسترسی برنامه به فایل های SkyDrive را به صورت کامل اعطا کنید و یا فقط دسترسی به چند فایل محدود کنید. البته هر زمان بخواهید تغییر تنظیمات به راحتی امکان پذیر است.

Metro-Commander_Directory

رابط کاربری (interface) برنامه بسیار آسان و ساده طراحی شده است. می توانید دو مسیر را در یک زمان با پیش نمایش فایل ها داشته باشید و به لطف طراحی مترو دسترسی به گزینه ها بسیار سریع و برنامه از هر جا قابل فراخوانی است. همچنین با استفاده از کلید های تابعی function keys عملیاتی مانند تغییر نام ، کپی، انتقال و حذف فایل ها، امکان پذیر است. هرچند باز هم در قسمت پنل navigation control این میانبر ها در دسترس هستند.

Metro-Commander_Main-Screen

از طریق نوار تنظیمات settings bars دسترسی به سایر گزینه ها و پیکربندی میسر است. با کلیک بر روی نوار تنظیمات , گزینه های اصلی که قبلا ذکر کردم در پایین و سمت چپ نمایش میابند. درقسمت بالا و نوار اصلی گزینه های کاربردی شامل  درایو های رایانه , دسترسی به SkyDrive ,  دکمه های  Forward,Backward و بخش کنترل  قرار دارند. در گوشه پایین سمت راست، دکمه های برای ایجاد پوشه جدید، فایل جدید، مرتب کردن و سنجاق کردن فایل به صفحه اصلی Pin to Start را می توانید استفاده کنید.

در تصویر زیر علاوه بر مشاهده نوار ابزار settings bars می توانید ببینید چطور پیش نمایش یک فایل (عکس) در پس زمینه برنامه نمایش داده شده است.

Metro-Commander_Actions

برنامه Metro Commander  برای نسخه های ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی ویندوز ۸ فراهم است. برای دریافت مستقیم و اطلاعات مربوط به برنامه میتواند به صفحه آن در Windows Store مراجعه  کنید.

منبع :addvetips

مطالب مرتبط

  • چرا باید از فروشگاه ویندوز استفاده کنم؟
  • ویندوز ۸ : گوش دادن به ایستگاه های رادیویی مورد علاقه خود با TuneIn Radio
  • ویندوز ۸ : استفاده از تصویر دلخواه به عنوان کاشی در مترو
  • ویندوز ۸ : تمام نسخه ها در یک دیسک نصب
  • لاجیتک تاچ پد بی سیم T650 و دو موس لمسی بی سیم را برای Windows 8 روانه ی بازار می کند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.