ویندوز ۸ : ایجاد کاشی های سفارشی بر روی صفحه شروع

gooya it saeed najaran 2

دوست دارید کمی تغییر و سفارشی سازی در صفحه آغاز (Start Screen) ویندوز ۸ داشته باشید؟ دسترسی زیادی در گزینه های داخلی ویندوز ۸ برای اینکار وجود ندارد. میتوانید کاشی ها را کمی کوچک و بزرگ کنید و یا رنگ صفحه Start Screen را تغییر بدهید. اما این چیز کمی است.

خوشبختانه برای شخصی سازی مترو و کاشی ها (tiles) برنامه های تازه وجود دارد. در همین زمینه قبلا برای  استفاده از تصویر دلخواه به عنوان کاشی در مترو و همینطور شخصی سازی رنگ پس زمینه صفحه شروع و مترو مطلب نوشته ایم. در این مقاله نیز به ایجاد کاشی های کاملا سفارشی برای ویندوز ۸ می پردازیم.

خوشحال شده اید نه ؟ میتوانید یک کاشی سفارشی با تصویر خود و یا از کلیپ آرت و هر آنچه که دوست دارید ایجاد نمایید. همچنین شما میتوانید هر برنامه ,فایل, پوشه, و حتی یک وب سایت را باز و کاشی کنید. اینها به وسیله نرم افزار OblyTile v0.7 امکان پذیر است.

به عنوان مثال من میخواهم یک برنامه پردازشی به نام Process Explorer که کارش تجزیه و تحلیل فرایندهای سیستم عامل است را به یک کاشی با طرح دلخواه تبدیل کنم.

custom-tile-windows-8

استفاده از برنامه OblyTile بسیار آسان است. بعد از دانلود برنامه فقط کافی بر روی ان کلیک کنید تا اجرا شود . حتی بدون نیاز به نصب است. شما صفحه زیر را مشاهده می کنید:

oblytile

فقط کافی است اطلاعات را در این کادر ها وارد نمایید :

Tile Name:  یک نام برای کاشی خود انتخاب کنید. میتوانید آن را مخفی کنید اما لازم است اول یک نام داشته باشد.

Program Path: مسیر برنامه ای که میخواهید تبدیل به یک کاشی بشود. این میتواند یک فایل exe ,فایل pdf , و یا یک صفحه وب باشد.

Program Arguments: میتوانید چند خط برای برنامه بنویسید. اختیاری است.

Tile Image :انتخاب عکس برای کاشی مورد نظر. عکس باید دارای سایز ۱۲۰ × ۱۲۰ پیکسل باشد.

Tile Small Image: عکس نماد یک کاشی کوچکتر دارای سایز ۳۰ × ۳۰

Tile Background Color: درنهایت انتخاب رنگ پس زمینه کاشی

در اینجا یک نمونه کاشی سفارشی را برای برنامه Process Explorer در برنامه OblyTile  تنظیم کرده ایم.

new-custom-tile

برای خلاص شدن از کاشی های ساخته شده فقط کافی است روی آن راست کلیک و سپس از پایین بر روی Unpin from Start کلیک کنید تا کاشی حذف شود. اگر بعد از این کار پشیمان شدید و بخواهید کاشی unpinned شده را دوباره داشته باشید چه کار باید کرد؟ آیا مراحل ساخت رو دوباره باید طی کرد؟ من یک پیشنهاد دارم , میتوانید مجموعه از کاشی های دلخواه را برای همیشه داشته باشید. برای این کار کافی است به مسیرC:Program FilesOblyTile رفته و از طریق نام , کاشی مورد پسندتان را کپی کنید و در جای دیگر دخیره داشته باشید.

unpin-from-start

برنامه OblyTile به طور کلی نرم افزار خوبی برای ایجاد کاشی های سفارشی بدون نیاز به داشتن هرگونه برنامه نویسی و مراحل پیچیده است. برنامه دارای چند محدودیت جزی است که تا ماه آینده بر طرف میشود. بعد از ساخت کاشی دلخواه تان فقط ۵ ثانیه برای نمایش آن صبر کنید.

میتوانید نرم افزار OblyTile را از اینجا و به طور مستقیم از گویا آی تی دریافت نمایید.

مطالب مرتبط

  • ویندوز ۸ : استفاده از تصویر دلخواه به عنوان کاشی در مترو
  • ویندوز ۸ : میانبری برای دیدن همه برنامها
  • ویندوز ۸ : جستجو و نصب برنامه ها از فروشگاه ویندوز
  • Multimedia 8 جایگزینی قدرتمند به جای Windows 8 Media Player
  • ویندوز ۸ : چگونه سفارشی کردن Charms Bar

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.