ویندوی XP بطور کامل کرک شد

پس از ۲۱ سال، الگوریتم فعال‌سازی ویندوز XP به‌طور کامل کرک شد.

ویندوی XP بطور کامل کرک شد

به گزارش ممتاز نیوز، به گزارش PCWorld، هکرها مدت‌هاست که سیستم فعال‌سازی ویندوز XP را کرک کرده‌اند، اما حالا امکانی فراهم شده است تا در شرایطی که سرورهای فعال‌سازی این سیستم‌عامل دیگر در دسترس قرار ندارند، همچنان امکان فعال‌کردن این ویندوز محبوب وجود داشته باشد. ابزاری که هکرها ساخته‌اند از طریق مهندسی معکوس الگوریتم فعال‌سازی تلفنی مایکروسافت کار می‌کند.

در مطلبی که در ساب‌ردیت Windows XP منتشر شده است، این اپلیکیشن نه‌تنها می‌تواند فرایند فعال‌سازی رسمی مایکروسافت را انجام دهد، بلکه این کار را به‌صورت آفلاین تکمیل می‌کند. استفاده از این برنامه رایگان است و پس از فعال‌سازی ویندوز می‌توانید هر چند بار که خواستید سیستم‌عامل را بدون مشکل ریست کنید.

طبق آمارهای StatCounter، ویندوز XP درحال‌حاضر روی ۰.۳۵ درصد از کامپیوترهای دنیا در دسترس است. ولی این آمار شاید چندان درست نباشد، چون سیستم‌هایی مثل StatCounter فقط کامپیوترهایی را شناسایی می‌کنند که به اینترنت وصل می‌شوند و به سایت‌هایی می‌روند که کدهای آمارگیر این شرکت‌ها در آن‌ها قرار دارند.

ازاین‌رو، تعداد کامپیوترهایی که به اینترنت متصل نیستند و از این سیستم‌عامل‌های قدیمی استفاده می‌کنند، احتمالاً باید خیلی بیشتر باشد. اما چرا این سیستم‌ها همچنان از نرم‌افزارهایی مثل ویندوز XP استفاده می‌کنند؟ بسیاری از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای قدیمی فقط با این سیستم‌عامل‌ها سازگارند. درنتیجه کاربران به اجبار و به‌دلیل محدودیت‌های فنی یا مالی به استفاده از این محصولات ادامه می‌دهند.

بااین‌حال، کارشناسان استفاده از این سیستم‌عامل‌های قدیمی را به‌هیچ‌وجه به کاربران توصیه نمی‌کنند. این نرم‌افزارها می‌توانند امنیت کاربران را به خطر بیندازند و از آنجایی که دیگر به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت نمی‌کنند، می‌توانند به‌راحتی مورد سوءاستفاده قرار بگیرند.

انتهای پیام/


پلاس
تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.