ویژه‌برنامه‌های نوروزی وزارت علوم اعلام شد: برگزاری جشنواره‌های نوروزی در دانشگاه‌ها

۲۷م اسفند ،

hemmat khahi-7-475.jpg

مدیرکل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به نزدیک شدن به سال تازه، از برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و همچنین جشنواره‌های نوروزی در بعضی از دانشگاه‌های کشور خبر داد.

جلیل دارا در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری مسابقات نوروزی، افزود: بر این اساس به مناسبت آغاز سال تازه، سلسله مسابقات فرهنگی و هنری با موضوع “نوروز” در بعضی از دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود که این مسابقات در قالب‌های مختلف عکاسی، مقاله‌نویسی و با موضوعاتی همچون “نوروز از دیدگاه اسلام”، “پیام‌های دینی و معنوی نوروز” و “نو شدن طبیعت از دیدگاه قرآن” تدارک دیده شده است.

وی همچنین از برگزاری دو جشنواره “خیریه نوروزی” و”هفت‌سین” در بعضی از دانشگاه‌ها خبر داد و تصریح کرد: جشنواره “خیریه نوروزی” با کمک کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و هدف از آن نیز کمک و خدمت‌رسانی به دانشجویان کم بضاعت و همچنین معرفی موسسات خدمات‌رسان به دانشجویان کم‌توان و ناتوان ذهنی و جسمی است.

دارا در خصوص جشنواره “هفت‌سین” نیز، گفت: بر اساس این جشنواره، دانشگاه‌های هر استان می‌توانند آداب و رسوم و مراسم ویژه نوروز خود را طی این جشنواره به نمایش بگذارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.