ویژه نامه فحش و بد دهنی منتشر شد/توصیه فیاض به احمدی نژاد

به گزارش خبرآنلاین، پانزدهمین شماره کتاب هفته «نگاه پنجشنبه» با یادداشت ها و گفتارهایی از «نادر مشایخی، محمد ضیمران، ابراهیم فیاض، صادق زیباکلام، اسماعیل امینی، عباس عبدی، محسن مطلق، جواد طوسی، محمدعلی بهمنی و…» روی دکه قرار گرفت.

در این شماره ویژه نامه جالبی درباره «فحش و بددهنی» منتشر شده که در آن افراد مختلف با سلایق و نگاه های متنوع به موضوع فحاشی پرداخته اند.

ابراهیم فیاض در یادداشت خود با عنوان «چون قافیه تنگ آید» با اشاره به اینکه اصلی ترین مشکل در زمینه صحبت کردن، نداشتن تئوری است، می نویسد« نداشتن تئوری باعث می شود دایره لغاتمان کوچک شود و در نتیجه نمی توانیم منظورمان را به درستی بیان کنیم از این رو به الفاظ ناروا پناه می بریم. به قول قدیمی ها چون قافیه تنگ آید/ شاعر به جفنگ آید. مشکل مسئولان ما هم همین است که گاهی دست به دامن الفاظ غیر متعارف می شوند اگر آنها تئوری داشته باشند و از مشاور استفاده کنند می توانند بدترین احساسات را با لطیف ترین کلمات بیان کنند طوری که نه جامعه دچار تشنج شود و نه دگیران احساس کنند فلان مسئول از ادبیات خشن یا ناروا استفاده می کند.»

وی در بخش دیگری از این یادداشت نوشته است:«آقای احمدی نژاد یک دانشگاهی است که در مورد دشمنان ممکن است از این الفاظ استفاده کند اما ایشان هم می تواند با افزایش دایره تئوریک اش کلمات را به درستی به کار بگیرد و تلخ ترین حرف هایش را با لطیف ترین و قشنگ ترین کلمات بیان کند.»

بنابراین گزارش در شماره جدید نگاه پنجشنبه گفتگویی با لوریس چک ناواریان به بهانه اجرای ارکستر مجلسی ارمنستان منتشر شده با عنوان «من فقط عاشقم» و گفتگویی با حجت شکیبا به بهانه نمایش آثار تازه اش در گالری شکوه با عنوان«مواجهه بی واسطه با طبیعت». همچنین در بخش گفتگوی متفاوت این شماره مطلبی با عنوان «آیا همایون شجریان به سرنوشت علیرضا افتخاری دچار می شود» به چشم می خورد.

یادداشت اسدالله امرایی برای زنده یاد منصوره حسینی، پرونده نوستالوژیک «مدرسه موش ها» در کنار بزرگداشت استاد عثمان محمد پرست خوافی، دوتار نواز خراسانی و صفحاتی از اشعار ناب و خواندنی همراه با معرفی برخی از بهترین کتاب های بازار نشر، از دیگر مطالب این شماره هفته نامه نگاه پنحشنبه است که با قیمت ۲هزار تومان منتشر شده است.

ساکنان پایتخت برای تهیه این نشریه و یا اشتراک آن کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.