ویژگی های یک میزو صندلی استاندارد چیست؟

صندلی استاندارد برای کودکان

hou3359 ویژگی های یک میزو صندلی استاندارد چیست؟

۱ – ارتفاع میز و صندلی‌ باید متناسب با قد دانش آموزان و استاندارد باشد. بهترین حالت این است که زیرپایی و ارتفاع صندلی قابل تغییر باشد تا بتوان برحسب قد کودک آن را تنظیم کرد.
۲ – ارتفاع صندلی باید به گونه‌ای باشد که کف‌پا روی سطح زمین قرار ‌گیرد و مانعی بین پشت ساق پا و ران‌ها وجود نداشته‌ باشد و پاهای کودک هنگام تماس با زمین، زوایه‌‪‌۹۰درجه تشکیل دهد.
۳ – صندلی باید به گونه‌ای باشد که زمان مطالعه پشت انسان کاملاً به صندلی چسبیده باشد و ناحیه کمری و زیر تیغه‌های شانه را کاملا حفظ کند.
۴ – صندلی‌هایی که تکیه‌گاهشان متحرک است فشار زیادی به ستون فقرات وارد می‌کنند و استفاده از آنها توصیه نمی‌شود.
۵ – سعی کنید صندلی‌های دسته‌دار را برای مطالعه انتخاب کنید تا هنگام مطالعه بتوانید دست‌هایتان را روی آن قرار دهید تا خستگی دست‌هایتان رفع شود.
۶ – از صندلی‌های بدون پوشش ابر (صندلی چوبی یا فلزی بدون روکش ) استفاده نکنید تا در هنگام مطالعه هیچ یک از اعضای بدن کودک احساس ناراحتی نکند.
۷ – عمق و طول نشیمنگاه صندلی نیز مهم است و ایده‌آل آن برابر با فاصله لگن تا زانوهای خم شده کودک است.

میز استاندارد برای کودکان
۱ – ارتفاع میز تحریر باید طوری باشد که زانوهای کودک از سطح زیرین میز فاصله داشته باشد و امکان جابجایی و حرکت آزادانه با توجه به فاصله بین ران و سطح زیرین میز وجود داشته باشد.
۲ – ارتفاع میز باید به گونه‌ای باشد تا زمانی‌که بازوها در وضعیت عمود بر سطح میز هم محور با محور طولی بدن قرار دارند، آرنج‌ها تقریبا در محدوده سطح رویی میز قرار گیرد.
۳ – در هنگام مطالعه نباید سر و گردن بیشتر از ۲۰ درجه به طرف پایین خم شود.
۴ – میز مطالعه باید طوری انتخاب شود که خواننده هنگامی که دو دست خود را روی میز قرار می‌دهد، حداقل فاصله کتاب و چشمان او کمتر ۴۰ از ‪ سانتی‌متر نباشد.
۵ – کودک در پشت میز به مدت طولانی نباید در یک وضعیت ثابت بماند و بهتر است از او بخواهیم هر یک ساعت یکبار از جای خود بلند شود و فعالیت داشته باشد.
منبع : vitavitrin.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.