و اینک آیپد مینی: سبک تر از یک تکه ابر

و اینک آیپد مینی: سبک تر از یک تکه ابر

به نظر شما مدیران اپل سنگدل نبودند که جذاب‌ترین محصول دیشب را گذاشتند برای سکانس پایانی؟ بالاخره گمانه‌زنی‌ها به ساحل واقعیت نشستند. آیپد نسل چهارم غافلگیری بود ولی آیپد مینی بیش از سایر محصولات مورد انتظار بود.

به گزارش راسخون، ویژگی مهمی که فیل شیلر -به سبک استیو جابز- روی آن انگشت گذاشت در این نقل قول از او پیدا است: «چه کاری با یک آیپد مینی می‌توانید بکنید که با آیپد جذاب نسل چهارم نمی‌توانید؟» کمی شوخی با فیل شیلر: اسکیت سواری به سبک استیو سینوفسکی که نه، می‌شود با آن پینگ-پونگ بازی کرد؟

«خُب این: می‌توانید آن را در یک دست نگه دارید.» (و بعد با آن پینگ-پونگ بازی کنیم؟) طراحی این محصول، بیشتر شبیه آیپاد تاچ جدید است تا آیپد. خمیدگی پشت آن، حاشیه‌های کناری و بالا و پایین نمایشگر. شیلر آن را زیبا از هر زاویه‌ای می‌داند.

سبک، باریک و ارزان؛ ضخامت این دستگاه فقط ۷٫۲ میلیمتر است. یک چهارم باریک‌تر از آیپد اصلی. و تنها ۳۰۸ گرم! یعنی ۵۳٪ سبک‌تر از آیپد نسل چهارم. رنگ‌بندی آن شبیه آیفون ۵ است؛ مدل اول یک دست مشکی (که واقعاً شبیه محصولات دهه ۸۰ است) و مدل دوم به رنگ طبیعی آلومینیوم (که در زیبایی سال‌ها از محصولات مشابه جلوتر است).

اندازه نمایشگر آیپد اصلی ۹٫۷ اینچ است و اندازه نمایشگر آیپد مینی ۷٫۹ اینچ؛ به همین سادگی! چرا خودمان فکرش را نکردیم؟ رزولوشن نمایشگر دقیقاً مشابه آیپد ۲ است، ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل. چیپ پردازشی آن هم A5 مشابه آیپد ۲ است و در سه ظرفیت ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت و دو مدل وای-فای و وای-فای و سلولار (۴G LTE) عرضه خواهد شد.

خوشبختانه دوربین آیپد مینی ۵ مگاپیکسلی است و کیفیتی خوب را در اختیار قرار خواهد داد. ضمن اینکه باتری آن نیز با یک بار شارژ تا ۱۰ ساعت شما را پشتیبانی خواهد کرد. قیمت‌ها نیز ۳۲۹، ۴۲۹ و ۵۲۹ دلار برای مدل وای-فای و ۴۵۹، ۵۵۹ و ۶۵۹ دلار برای مدل سلولار است. نظرتان درباره این آیپد مینیِ فسقلی چیست؟ (ضمناً آیپد ۲ نیز همچنان ارائه خواهد شد.)

منبع : نارنجی
/۲۷۵۹/


اخبار راسخون / علم و فناوری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.