یادداشت//رمضان بر ادبیات چگونه گذشت؟

رمضان امسال بر ادبیات فارسی که همواره دغدغه حفظ یاد و یادگار بزرگان خود را داشته همراه با از دست دادن ثروتی به نام “بهروز ثروتیان” آغاز شد

باشگاه خبرنگاران- رمضان امسال بر ادبیات فارسی که همواره دغدغه حفظ یاد و یادگار بزرگان خود را داشته همراه با از دست دادن ثروتی به نام “بهروز ثروتیان” آغاز شد؛ آنچنان که تمامی شاعران و محققان حوزه ادبیات منظوم فارسی را در بهتی عجیب فرو برد و گویا هاله‌ای از مرگ بر دور محوطه گسترده و با شکوه ادبیات ایران کشید.
این هاله آنچنان عمیق و سایه‌ی آن آنچنان سنگین بود که در میانه‌ی ماه مبارک رمضان پای سید محمود قادری گلابدره‌ای را نیز به ملکوت کشید تا که شاید تلنگری باشد برای بازماندگانی که فراموش کرده‌اند پاسداشت خالقان اثرهنری را در زمان زندگیشان و چشم برروی مزایای همنشینی با آنها بسته‌اند.
“گلابدره‌ای ” رفت اما برخلاف “ثروتیان” در تنهایی عمیق متولد شد، زیست و به خاک سپرده شد.
از دیگر وقایع رخداده در ادبیات در ماه مبارک رمضان می‌توان به درگذشت “صمد تیمورلو” اشاره کرد که  در عین ناباوری تسلیم مرگ شد و دوستانش را از حضور گرم و ادیبانه خود محروم کرد.
از آمار مرگ و میر که بگذریم چه خوب است که بپردازیم به برشمردن وقایعی چون جشن ۷۲ سالگی محمود دولت آبادی، افطاری انجمن قلم ایران و دیدار برخی از شاعران با مقام معظم رهبری که در آن چشم اندازی جدید به روی شاعران فعال در حوزه سرایش اشعاری در قالب ادبیات متعهد باز شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.