یادگاری “مهرجویی” برای درمیشیان، سبک سینمای مستقل است

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

چیزی که درمیشیان کارگردان فیلم سینمای “بغض” از استاد خود “داریوش مهرجویی” یاد گرفته سبک سینمای مستقل است.

مجتبی اردشیری، منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ گفت: رضا درمیشیان که این روزها اولین تجربه سینمای خود را بر روی پرده های سینمایی در حال اکران دارد از “مهرجویی” و “جیرانی” به عنوان اساتید خود، یاد کرد که سبک سینمای مستقل را از ایشان  یاد گرفته است، سینمایی که المانهای خاص خودش را داشته و هویت و شناسنامه مستقلی برای کاراکترهای خود به وجود آورده است.
وی افزود: این بزرگترین چیزی است که درمیشیان از کارکردن با آنها به ارث برده و به عنوان اولین تجربه کارگردانی فیلمش دارای فرم و سبک خاصی است.
اردشیری تصریح کرد: فیلم های فرم‌گرا که روابط در آنها گل درشت است و “بغض” نیز می خواهد این روابط را پر رنگ نشان دهد اما در نهایت ما روابطی فوق العاده را در این فیلم می بینیم.
این منتقد سینما تصریح کرد: “بغض” سه داستان را روایت می کند، مقوله مهاجرت که بارها و بارها در فیلم و سریال ها به آن پرداخته شده است اما پردازش خوب داستان “بغض” باعث شده تا فیلم برای مخاطب جذابیت داشته باشد.
وی اظهار داشت: البته با تمامی این توضیحات فیلم بدون اشکال نیست. “بغض” با توجه به نوع روایت به شدت نیازمند فلاش بک‌هایی است که بسیار با فلاش بک هایی که تا به امروز در دیگر فیلم های سینمایی دیده ایم متفاوت است.

*تدوینی آشفته که نمی تواند به بار دراماتیک فیلم کمک کند

اردشیری به تدوین آشفته این فیلم اشاره کرد و گفت: مخاطب بخشی از داستان را از روایتی به دست می آورد که فلاش بک ها تعریف می کند و نقاط عطف فیلم در جایی است که مخاطب خیلی به داستان حساس می شود اما یک باره فیلم کات می خورد که اینها نشان از تدوین آشفته این فیلم می دهد.
اردشیری افزود: این نقص ها به دلیل کم تجربگی درمیشیان است، کارگردانی که به شدت نیازمند تجربه است که در اثر بعدی قطعا کار بهتری را از او شاهد خواهیم بود.
این منتقد هم چنین به ساخت بغض در ایران اشاره کرد و گفت: پیش از این قرار بود بغض در ایران و هم چنین حمایت شرکای خارجی ساخته شود که در نهایت این فیلم در ترکیه و هم چنین توسط بخش خصوصی ساخته شد که تمامی این مشکلات برای کارگردان فیلم اولی بسیار سخت است./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.