یک میلیون هکتار میادین مین مهران پاکسازی شد

یکشنبه ۱۱ تیر – ۰۴:۲۸:۵۰ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا-  حجت الاسلام رحمانی معاونت سیاسی و امنیتی استان ایلام در آغاز این مراسم با بیان اینکه دو سال قبل طرح برگزاری هفته ایلام مهد پایداری در شورای عمومی این استان ارائه شد، گفت: در طول دفاع مقدس بیش از ۵۰ عملیات در استان ایلام انجام گرفت و برجسته ترین عملیاتی که قلب امام را شاد کرد عملیات کربلای یک بود که امام پس از این عملیات فرمود «مهران را هم خدا آزاد کرد».
به گزارش خبرگزاری ممتاز، وی ادامه داد: امسال دومین سالی است که علاوه بر برنامه های استان ایلام برنامه ای هم در تهران همزمان برگزار می شود.
او با تاکید بر اینکه مردم ایلام در جنگ تحمیلی هیچ گاه سربار جامعه نشدند و از استان خود مهاجرت نکردند، خاطر نشان کرد: استان ایلام در دوران دفاع مقدس مهاجر پذیر هم بود و در طول این دوران حدود پنج هزار شهید تقدیم انقلاب کرد.
رحمانی گفت: پیش از آغاز جنگ تحمیلی نامه ای که مرحوم آیت الله حیدری به امام خمینی (ره) فرستادند که در حال حاضر نیز این نامه در باغ موزه تهران نگه داری می شود سندی بر مظلومیت ایران و ایلام  و همچنین خیانت بنی صدر در آن دوران است.
وی همچنین از پاکسازی میادین مین در مهران خبر داد و گفت: دو شب قبل پایان پاکسازی یک میلیون هکتار  زمین در مهران که توسط دشمن در منطقه کاشته شده بود، خبر داده شد که این عملیات بدون هیچ نیازی به سازمان های بین المللی و با تجهیزات داخلی و نیروهای با تجربه در این زمینه  انجام شد.
عملیات کربلای یک در مهران، نگین درخشان دفاع مقدس بود
حجت الاسلام لطفی نماینده ولی فقیه در استان ایلام نیز طی پیش نهادی گفت: سالروز آزاد سازی مهران از حوادث مهم کشور است، حادثه ای تاریخ ساز در دفاع مقدس که باید در خود ایلام یا شهر عزیز مهران مراسم گرامی داشت برای آن برگزار شود.
او همچنین عملیات کربلای یک را،  عملیاتی بزرگ دانست و تصریح کرد عملیات کربلای یک کمتر منعکس شده، در حالیکه بسیاری از عملیات های اینچنینی نگین درخشان دفاع مقدس است.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام با اشاره به شناختی که مقام معظم رهبری از مرحوم حیدری در دوران دفاع مقدس داشتند گفت: مرحوم حیدری در مجلس خبرکان رهبری جز اولین کسانی بود که بحث ولایت فقیه را برای رهبری مطرح کرد و همچنین پس از شروع جنگ تحمیلی بسیج عشایری را تشکیل داد و حدود ۷ هزار نفر از عشایر ایلامی را جمع کرد و توانست عالی ترین نقش را در بسیج مردمی و آوردنشان در صحنه جنگ تحمیلی داشته باشد.
وی در ادامه خاطراتی از رشادت ها و ایثار مرحوم حیدری در دوران دفاع مقدس، بیان کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۱۱۶۲۸۵۰۶۲۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.