«یه حبه قند» در جشنواره لوکانیای ایتالیا

جام جم آنلاین: فیلم سینمایی «یه حبه قند» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی در سیزدهمین دوره جشنواره فیلم لوکانیا روی پرده می‌رود.

پیش‌تر در این جشنواره سه فیلم کوتاه «خروسک»، «خروج اضطراری» و «خانه فاطمه کجاست» از تولیدات حوزه هنری برای حضور در این جشنواره پذیرفته شده بودند. 

فیلم «یه حبه قند» از ایران و پنج فیلم بلند دیگر از کشورهای روسیه، هلند، آلمان و فنلاند در بخش اصلی این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، نزدیک به ۵۰ فیلم کوتاه و انیمیشن در این جشنواره به رقابت می‌پردازند. از میان کشورهای شرکت کننده ایران با چهار فیلم کوتاه و یک فیلم بلند، اسپانیا با هشت فیلم کوتاه و ایتالیا با پنج فیلم کوتاه بیشترین تعداد اثر را در این جشنواره دارند.

همچنین آثاری از کشورهای کره جنوبی و تایوان، ایالات متحده آمریکا، لتونی، یونان، صربستان، آلمان، فرانسه، بلژیک، مراکش و … در این جشنواره روی پرده می‌رود. این جشنواره از ۲۰ تا ۲۳ مرداد در شهر پیستچی در جنوب ایتالیا برگزار می‌شود.

«یه حبه قند» محصول حوزه هنری با بازی سعید پورصمیمی، نگار جواهریان، رضا کیانیان، فرهاد اصلانی، پریوش نظریه و … پارسال اکران عمومی شد و تاکنون در جشنواره‌های مختلف روی پرده رفته است. سیدرضا میرکریمی فیلم‌های سینمایی «کودک و سرباز»، «زیر نور ماه»، «اینجا چراغی روشن است»، «خیلی دور، خیلی نزدیک» و « به همین سادگی» را کارگردانی کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.