یونان در سال ۲۰۲۴ به کمک‌های مالی بیشتری نیازمند است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یونان از ماه می ۲۰۱۰ تاکنون به دریافت وجوه حاصل از وام‌های اقتصادی که به تصویب تروئیکای وام‌دهندگان بین‌المللی رسید متکی و نیازمند بوده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی‌وی، طبق پیش بینی بانک مرکزی آلمان، یونان در آغاز سال آینده میلادی به دریافت بسته‌های نجات اقتصادی بیشتری از وام‌دهندگان بین‌المللی نیازمند خواهد بود.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، یونان از ماه می ۲۰۱۰ تاکنون به دریافت وجوه حاصل از وام‌های اقتصادی که به تصویب تروئیکای وام‌دهندگان بین‌المللی رسید، متکی و نیازمند بوده است.

اقتصاد یونان در حالی در ششمین سال رکود به سر می‌برد که سوء مدیریت مالی به افزایش مالیات‌ها و کاهش هزینه‌ها منجر شده است. این در حالی است که بر اساس گزارش ممتاز به نقل از اداره آمار یونان (ال اس تی ای تی) میزان بیکاری در این کشور در می ۲۰۲۴ به ۲۷.۶ درصد رسید که این رقم در ماه آوریل، ۲۷ درصد بود.

میزان بیکاری در یونان بیش از ۲ برابر متوسط بیکاری در منطقه یورو (۱۲.۱ درصد) است که از وجود رکود شدید در این کشور پس از سال‌ها تحمیل تدابیر ریاضتی به آتن در چارچوب برنامه نجات اقتصادی اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

بحران فزاینده بدهی، دولت‌های اروپایی را به اتخاذ تدابیر سختگیرانه ریاضتی و اصلاحات شدید اقتصادی وادار کرده است. این اقدامات ریاضتی به وقوع ناآرامی اجتماعی و اعتراضات گسترده در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا منجر شده است      .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.