یکی از افتخارات دولت دهم اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع است

دوشنبه ۲۶ تیر – ۱۰:۵۲:۴۹ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: یکی از افتخارات دولت دهم اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع است که می‌تواند هزینه‌های دارو و درمان را از دوش مردم بر ‌دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، غلامرضا حیدری، اضافه‌کرد: اولین گام اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع در استان بوشهر ثبت نام پزشکان عمومی در سامانه سلامت ایرانیان است که این مرحله آغاز شده و تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.
وی افزود:  بعد از اتمام ثبت نام پزشکان عمومی گام بعدی این برنامه یعنی ثبت نام و انتخاب پزشک معتمد توسط مردم آغاز می شود.
حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر مردم بیش از ۵۵ درصد هزینه‌های درمانی را خودشان پرداخت می‌کنند، گفت: این میزان پرداخت بار‌‎سنگینی بر دوش خانواده‌ها تحمیل می‌کند که در صورت حذف این هزینه‌ها می‌تواند صرف مسایل رفاهی، آموزشی و مسایل عمومی خانواده‌ها شود.
این مقام مسئول خاطر نشان‌کرد: در این برنامه ، خانوارها در سطح یک درمان می‌توانند از خدمات رایگانی مانند ویزیت پزشک عمومی، دارو، آزمایشگاه، تصویربرداری و دیگر خدمات پرستاری برخوردار شوند.
وی در مورد سطح دوم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، گفت: مردم در این سطح که مربوط به خدمات تخصصی است در حدود ۱۰ درصد به عنوان فرانشیز پزشکان متخصص و خدمات تخصصی در  بیمارستان‌ها پرداخت خواهند کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان ‌کرد: بر اساس برنامه زمانبندی، این برنامه از شهریور ماه در استان بوشهر آغاز خواهد شد اما در صورتی که ثبت نام پزشکان در سامانه سلامت ایرانیان زودتر به اتمام برسد گام‌های بعدی طرح را زودتر آغاز خواهیم کرد.
حیدری در مورد تأمین نیروی انسانی این برنامه ، گفت: برای تکمیل نیروی انسانی مورد نیاز در این طرح به ۹۰ کادر تخصصی نیاز است که مراحل ثبت نام و استخدام این تعداد نیرو در حال انجام است.
وی اضافه‌کرد: در این برنامه هر پزشک عمومی ۲هزار و پانصد تا ۳ هزار نفر را تحت مراقبت‌های سلامت قرار می‌دهد که این موضوع باعث می‌شود پزشکان با آسودگی خاطر به انجام مراقبت‌ها بپردازند و با دریافت حقوق و مزایا نگران مسایل مالی نباشند.
این مقام مسئول در مورد هزینه‌های ارایه خدمات تخصصی در این برنامه گفت: بیماری که از سطح یک به متخصص ارجاع داده می‌شود پزشک متخصص این بیمار دو برابر فرانشیز دولتی به عنوان پاداش دریافت می‌کند.
وی در مورد آغاز ثبت نام مردم در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها ثبت نام‌ها آغاز شده و در شهرستان‌های باقی مانده نیز بزودی آغاز می‌شود که جا دارد از اطلاع‌رسانی خوب به مردم در این زمینه تشکر کنم.
حیدری در مورد نحوه ثبت نام خانوارها دراین برنامه گفت: هم استانی‌های عزیز می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مراکز بهداشتی درمانی و مطب‌های خصوصی پزشکان عمومی طرف قرارداد نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام کنند و پزشک خانواده خود را با تمایل خود انتخاب کنند و در صورت نداشتن رضایت از پزشک در سال دو بار می‌توانند پزشک خانواده خود را عوض کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۰۵۲۴۹۸۷۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.