یک ترفند برای کلافه شدگان از سرعت اینترنت

۲۷فروردین۱۳،

حالا که جستجوی گوگل کند شده…

مدتی است سرعت اینترنت در تمام دنیا با کندی دست و پنجه نرم می کند، برای مثال دیگر با زدن دکمه Enter؛ جستجو در همان لحظه اول دیده نمی شود ، اما چطور با سرعت بیشتری نتایج جستجو های فارسی خود را ملاحظه کنیم؟

 این روز ها اینترنت بطور جهانی با کاهش سرعت مواجه شده و این افت سرعت کاملا برای کاربران ملموس و بعضا بسیار هم کلافه کننده شده است.این موضوع در ایران هم قابل لمس است.

در این گزارش زیاد به این که سبب این کندی چیست و چه بوده کاری نداریم، چرا که در این خصوص دلایل مختلفی تا کنون عنوان شده است، به طور مثال شبکه تلویزیونی الجزیره چندی پیش کاهش سرعت اینترنت را ناشی از یک حمله اینترنتی عنوان کرد و گفته شد این حمله ناشی از تشدید اختلاف بین یک گروه مبارزه با اسپم و یک شرکت هلندی بوده و سرعت اینترنت سراسر دنیا را کاهش داده است.

از سوی دیگری برخی از پایگاه های بزرگ خبری دنیا سبب سرعت بسیار پایین، قطعی و اختلالات گسترده در شبکه اینترنت را، پارگی کابل بین‌المللی و دریایی شبکه اینترنت smw4  دانستند.

اما جدای از این پارگی ها و  لنگر گرفتن های پی در پی کشتی ها به کابل های دریایی اینترنت، آنچه که برای کاربران فضای مجازی در داخل مهمتر و کاربردی تر به نظر می رسد نحوه ی رها شدن از این مشکل است.

متاسفانه و یا خوشبختانه اینترنت جهانی در ایران به موتور های جستجو گر همچون: “گوگل”، “یاهو” و “بینگ” وابستگی زیادی دارد و کاربران، پایین بودن سرعت را با موتو های جستجوگر می سنجند.

طبق آمار اغلب کاربران در ایران برای پیدا کردن نتایج جستجو های خود  از موتو جستجو گر گوگل استفاده می کنند و سبب آن فقط، تاکید میکنیم فقط “فارسی بودن” آن و  همچنین داشتن خدمات کاربردی و ارزنده ای همچون جیمیل، درایو، نقشه و پلاس است.

حال اگر بیاییم و تمام خدماتی که گوگل به کاربرانش می دهد را خودمان با زبان خودمان ارایه دهیم، چقدر مشتری پیدا می کند؟آیا کاربران استقبال می کنید؟ به طور مثال نظر شما در مورد پست الکترونیکی چاپار چیست؟و یا چقدر از ما در جستجو های روزمره ی خود از موتور های جستجوگر فارسی استفاده می کنیم؟

جالب است بدانید که موتور های جستجو گر فارسی با سرعت بسیار بالا  (حتی بیشتر از سرعت گوگل در این آشفته بازار سرعت اینترنت جهانی) در دنیا، بهترین گزینه برای جستجو های فارسی به حساب می آید.

برای همین امروز در این گزارش تصمیم گرفتیم تا دو موتور جستجو گر ایرانی را به شما کاربران عزیز معرفی کنیم تا اگر با سرعت پایین اینترنت و جستجوی بی نتیجه ی موتور های جستجو گر خارجی دست و پنجه نرم می کنید، این مشکل برایتان حل شود.

موتور جستجوگر پارسی جو

موتو جستجو گر سلام

منبع: باشگاه خبرنگاران

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.