پابلو تراپرو رئیس هیئت داوران بخش نوعی نگاه جشنواره کن شد

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

پابلو تراپرو فیلمساز آرژانتینی به ریاست هیئت داوران بخش جنبی نوعی نگاه جشنواره فیلم کن برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین ،تراپرو که تا کنون با سه فیلم در دوره های قبل جشنواره کن حضور یافته این بار به عنوان داور بخش جنبی اما مهم نوعی نگاه پا به ساحل کن خواهد گذاشت.

تراپرو در این زمینه گفت : خدمت به جشنواره کن در مقام رئیس هیئت داوران بخش نوعی نگاه برایم افتخاری بزرگ خواهد بود.همان گونه که سه بار با گزینش فیلم هایم در این جشنواره به هیجان آمدم.او افزود: بخش نوعی نگاه همواره از میان فیلمسازان جوان و مستعد ، اساتیدی بزرگ به جهان سینما معرفی کرده است.

نخستین فیلم تراپرو با عنوان “دنیای متحرک” در سال ۱۹۹۹ برنده جایزه ویژه منتقدان جشنواره ونیز شد.دومین فیلم تراپرو با عنوان “el bonaernce” در سال ۲۰۰۲ در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد.در سال ۲۰۰۸ نیز فیلم ” لئونرا” ساخته این فیلمساز در بخش مسابقه کن حضور یافت و مارتینا گوسمان بازیگر این فیلم برنده نخل طلایی بهترین بازیگر زن جشنواره شد.دو فیلم دیگر تراپرو یعنی ” کارانچو” و” فیل سفید” نیز در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ در بخش نوعی نگاه کن روی پرده رفته اند.

بیست فیلم از کشور های گوناگون در بخش نوعی نگاه شرکت می کنند.فیلم برنده این بخش شامگاه ۲۳ ماه مه (سوم خرداد) طی مراسمی معرفی خواهد شد.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.