پاداش والیبالیست های ایران بلوکه شد!!!

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

پاداش والیبالیست های ایران بلوکه شد!!!

بلوکه شدن پاداش‌های تیم ملی والیبال در فدراسیون جهانی و عدم تحقق وعده‌های داخلی سرخوردگی ملی‌پوشان ایران را بعد از کسب عنوان چهارم لیگ جهانی و ششم قهرمانی جهان به دنبال داشته است.

والیبال ایران پرافتخارترین سال تاریخ خود را سپری کرده است. قرار گرفتن در رده چهارم لیگ جهانی، ایستادن در مکان ششم مسابقات قهرمانی جهان و کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی عناوینی بود که برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران برای تیم ملی والیبال کسب شده است.

انتظاری که ملی‌پوشان کشورمان بعد از درخشش در این سه میدان بزرگ داشتند این بوده که دست کم تقدیری در شان آنها صورت گیرد اما با وجود اینکه مدت نسبتا زیادی از این سه رخداد مهم می‌گذرد هیچ خبری از وعده‌های قبلی برای پرداخت پاداش به آنها نشده و این موضوع سرخوردگی ملی‌پوشان کشورمان را به دنبال داشته است.

در این بین بلوکه شدن پاداش‌های فدراسیون ایران در FIVB مشکلات موجود را دو چندان کرده است. این معضلی بوده که از سال گذشته وجود داشت و هنوز هم بر طرف نشده است. پرداخت نکردن حق پخش تلویزیونی لیگ جهانی ۲۰۲۴ توسط صدا و سیمای ایران به فدراسیون جهانی والیبال با واکنش منفی سران FIVB همراه شد و آنها پاداش‌هایی که قرار بود به فدراسیون ایران پرداخت کنند را بلوکه کردند.

اگرچه رایزنی‌های زیادی صورت گرفت تا مبلغ یاد شده که بالغ بر ۲۵۰ هزار دلار بوده است از سوی صدا و سیما پرداخت شود ولی فدراسیون جهانی والیبال نه تنها پاداش‌های سال گذشته را در اختیار فدراسیون ایران قرار نداد که پاداش‌های لیگ ۲۰۲۴ جهانی که با قرار گرفتن ایران روی سکوی چهارم بوده را هم بلوکه کرده است. این بار نیز علت این تصمیم، پرداخت نشدن حق پخش تلویزیونی توسط صدا و سیما عنوان شده است.

فدراسیون جهانی والیبال بر اساس دستورالعمل قبلی خود مبلغ ۹ هزار و ۶۰۰ دلار را به عنوان پاداش هر برد به تیم‌ها پرداخت می‌کند و تیم‌های بازنده در هر مسابقه نیز ۴ هزار و ۶۰۰ دلار دریافت می‌کنند که این مبالغ در پایان مسابقات در اختیار فدراسیون‌های مربوطه قرار می‌گیرد. این پاداش جدای از مبلغ دیگری است که بر اساس رتبه‌بندی تیم‌ها در پایان لیگ جهانی به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شود که بر اساس فرمول FIVB تیم برنده دو میلیون دلار دریافت می‌کند.

قرار بر این بود فدراسیون والیبال ایران پاداش‌هایی که بر اساس برد و باخت‌ها در اختیار کشورمان قرار می‌گیرد را بین بازیکنان تقسیم کرده تا به نوعی از آنها قدردانی شود و مبلغ کلی دیگری که به خاطر رتبه ایران در لیگ جهانی به فدراسیون کشورمان اهدا می‌شود صرف هزینه‌های اردوها، سفرها و دیگر مخارج تیم ملی شود اما با وجود دو دوره حضور در لیگ جهانی و کسب عنوان چهارمی در سال ۲۰۲۴ هیچ مبلغی در اختیار ملی‌پوشان و کادر فنی قرار نگرفته است.

فدراسیون جهانی والیبال به خاطر باقی ماندن مشکلات خود بر سر دریافت حق پخش تلویزیونی با صدا و سیمای ایران این پول‌ها را بلوکه کرده و تا زمانی که حق پخش خود را دریافت نکند خبری از پاداش‌های ملی‌پوشان نخواهد شد. جالب اینکه جایزه ۱۰ هزار دلاری که سال گذشته به فرهاد ظریف به عنوان بهترین لیبرو تعلق گرفته شده بود هم بلوکه شد و فدراسیون ایران از خزانه خود این پاداش را در اختیار ظریف قرار داد و باید دید این بار هم چنین تصمیمی برای سعید معروف که بهترین پاسور لیگ جهانی ۲۰۲۴ شده اتخاذ خواهد شد؟

اما در کنار بلوکه شدن پاداش‌های ملی پوشان در FIVB، خبر از پاداش‌های داخلی نیز برای اعضای تیم ملی نیست و آنها به نوعی سرخورده شده‌اند. با وجود اینکه وعده‌های زیادی به اعضای تیم ملی داده شده بود اما ایستادن در رده چهارم لیگ جهانی و ششم قهرمانی جهان نه تنها پاداشی برای آنها به دنبال نداشت که برخی‌ها دست به انتقاد از آنها زده و قرار نگرفتن روی سکو را دستاویزی برای مورد خطاب قرار دادن اعضای تیم کشورمان قرار دادند و این موضوعی است که بازیکنان و کادر فنی تیم ملی را آزرده خاطر کرده است.

حتی این قول هم به ملی‌پوشان داده شده بود در صورت درخشش در لیگ جهانی ۲۰۲۴ حواله ورود خوردو به عنوان پاداش در اختیارشان قرار خواهد گرفت که این موضوع نیز منتفی شده و تماس‌های ملی پوشان برای سرنوشت این وعده نیز به جایی نرسیده است.

مهر


تی وی پلاس – ورزش
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۴نظر ثبت شده
  1. حسنا:

    عشق فقط آرمین تشکری(ک اونم زن داره)
    .ومیلاد عبادی پور

  2. sina:

    به فوتبالیست اینقدر پاداش می دن و پاداش والیبالیست هارو قطع می کنند.

  3. سارینا:

    به درک هزار عالم همین که بازی رو بردن یه دنیا جایزه رو می ارزه.من که به شخصه همه ی بازی هارو دیدم و افتخار کردم.

  4. Tabasom:

    میدونم حرفم منطقی نیست ولی خب میخام بدونید شماهاتو قلب دل مردم ایران جا دارین ن مث خیلیا……
    داداشای گلم شرمنده روی ماهتونم هستیم اگه من بودم ک در وزارت ورزش رو تخته میکردم و همچنین صدای وسیما ایران رو
    ولی شما بیاید بخاطر دل ملت هم ک شده دندون رو جیگر بزارید تا شاید فرجی بشه
    تو این ماه محرم میگم اجرتون با امام حسین ایشالا همیشه سرفراز باشید
    وبدونید با سربلندیتون سربلندیم ب مولااا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.