پادشاهان علیه سوریه حرف می‌زنند در حالیکه مردمشان آنها را نمی‌خواهند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واحد مرکزی خبر، رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در حاشیه اجلاس اضطراری مکه در دیدار عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه با اشاره به روابط گسترده دوکشور گفت: حوادث می گذرند اما ما هستیم و باید با هم کار و زندگی کنیم.

 احمدی ن‍ژاد با اشاره به اینکه ملت ها خواهان عدالت، آزادی و احترام هستند افزود: با زور هیچ کس پیروز نیست و دولتی که با زور سرکار بیاید فردا نمی تواند استقلال خود را حفظ کند.

وی با اشاره به این نکته که درباره روش های اصلاحات بحث دارد گفت: اصل اصلاحات مساله ای قطعی است و البته منتظرم ببینم که این اصلاحات کی به دیگر کشورهای منطقه می رسد.

رئیس جمهور با تاکید بر این نکته که روش های اصلاحات نباید با کشتار و جنگ باشد افزود: در این اجلاس تعجب می کردم که برخی پادشاهان کشورها، علیه سوریه حرف می زدند در حالیکه بیشتر مردم کشورشان آنها را نمی خواهند.

 احمدی نژاد با اشاره به طرح ارائه شده مرسی رئیس جمهور مصر در اجلاس دیشب گفت: پیشنهاد مرسی خوب است البته ما در نظر داریم به راه حلی دست یابیم که بیشتر مردم کشورها درتصمیم گیریها برای کشورشان مشارکت داشته باشند.

رئیس جمهور درباره سوریه گفت: ایران هر کاری بتواند برای برقراری شرایط آرام، انسانی و عالانه در سوریه انجام می دهد تا مردم کشته نشوند و شرایط پیچیده نباشد.

عبداله گل رئیس جمهور ترکیه هم در این دیدار با اشاره به اینکه ما دوست شما هستیم و اینکه شما طرفدار عدالت هستید گفت: ما به دنبال آرمانهایمان هستیم و نیامدیم تنها بر سر قدرت باشیم و دوستی ما برای قدرت نیست و می خواهیم قدمی برای آرامش برداشته باشیم.

دیدار احمدی نژاد با روسای جمهور سودان و گینه بیسائو

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین در دیدار رئیس جمهور سودان بر گسترش همکاری و روابط بین دو کشور تاکید کرد. احمدی نژاد در دیدار عمرالبشیر افزود: در جریانم شرایط سودان و فشارها علیه این کشور بسیار زیاد است، شما مقاومت می کنید و معتقدم وعده الهی حق است.

رئیس جمهور با رئیس جمهور گینه بیسائو نیزدر حاشیه اجلاس اضطراری مکه  دیدار و گفتگو کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.