پادشاه اردن در آستانه سقوط

یکروزنامه آمریکایی اردن را آخرین هم‌پیمان رژیم صهیونیستی در منطقه دانست و درباره سقوط این رژیم به دلیل افزایش نارضایتی‌های داخلی هشدار داد.

فارس: روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به افزایش اعتراضها و نارضایتی مردم اردن از رژیم و شاه این کشور، نوشت: این نارضایتی در ویدیوهای منتشر شده در یوتیوب کاملا مشخص است، به صورتی که جوانان با شعارهای خود شاه و دولت را “علی بابا و چهل دزد” توصیف می‌کنند.

واشنگتن پست افزود: انتشار اینگونه ویدیوها بیانگر شدت نارضایتی مردم در این کشور کوچک است.

العالم به نقل از این روزنامه نوشت: مردانی که در این ویدیوها به تصویر کشیده شده‌اند اصالتا اردنی بوده و با نیروهای ارتش و دستگاه های امنیتی اردن هم قبیله‌ای هستند.

واشنگتن پست تأکید کرد: توجه به حوادث سوریه موجب نادیده گرفتن اوضاع اردن شده است.

در ادامه این مقاله آمده است: اردن عنصری مهم در سیاستهای آمریکا در منطقه، و آخرین هم پیمان قابل اطمینان اسرائیل پس از سقوط حسنی مبارک است.

واشنگتن پست هشدار داد: بدترشدن اوضاع اقتصادی و افشای پرونده فساد برخی وزرا و افراد وابسته به شاه اردن، موجب افزایش نارضایتی ها و اعتراضها علیه حاکمان این کشور شده است.

در همین خصوص شاه اردن که خود را ناچار از اجرای اصلاحات در کشورش می‌بیند، در دیدار با رئیس پارلمان و روسای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های پارلمانی این کشور اعلام کرد: این باید برای همه روشن باشد که ما در پیشبرد روند اصلاحات سیاسی ثابت‌‌قدم هستیم و با جدیت تمام کار می‌کنیم تا انتخابات پارلمانی تا قبل از پایان سال جاری میلادی برگزار شود.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.