پادشاه بحرین:{خ}باب مذاکره به روی همه گروه‌ها باز است

پادشاه بحرین در مراسم آغازین سومین دوره از نشست‌های پارلمان این کشور بر تحکیم توافق ملی و تلاش مشترک با هدف تقویت روحیه ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الوسط چاپ بحرین، ملک حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین عنوان داشت: از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دولت، مجلس نمایندگان و مجلس شورا تشکر می‌کنیم. تغییرات در قانون اساسی در پی تلاش‌های پارلمان اجرایی می‌شود و به تحکیم دموکراسی در کشور کمک می‌کند.

پادشاه بحرین همچنین از نیروهای مسلح سپر شبه‌جزیره عربی و تلاششان در حمایت از این کشور و نیز تلاش‌های وزارت کشور، افسران و نیروهای امنیتی بحرین تشکر کرد.

وی عنوان داشت: باب مذاکرات در خصوص ساخت کشور به روی همه گروه‌ها باز است و دولت با گروه‌های سیاسی نشست‌هایی داشته است و ما دستمان را به سوی صلح دراز کرده‌ایم.

پادشاه بحرین همچنین مخالفت خود را با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی کشور اعلام کرد و گفت: ما تلاش‌های برخی گروه‌ها را برای ایجاد خشونت و اقدامات تروریستی و خسارت به اموال عمومی و نیز افراد خارجی مقیم بحرین به شدت رد می‌کنیم. همواره معتقدیم که خواسته‌ها باید از طریق مذاکرات و توافقات ملی محقق شود، نه از طریق خشونت.

پادشاه بحرین در ادامه ابراز امیدواری کرد که خونریزی‌ها در کشورهای عربی و در هر مکانی از جهان به خصوص در سوریه متوقف و در این کشورها در چارچوب توافق ملی و احترام به حقوق بشر عمل شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.