پارلمان بحرین یک نماینده را به سبب آتش زدن پرچم اسرائیل مجازات می‌کند

۰۴م آذر ،

تعدادی از نمایندگان بحرین، درخواست کرده‌اند تا نایب رئیس کمیسیون امور خارجه، دفاع و امنیت ملی به سبب آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در صحن مجلس، مجازات شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «النخیل»، ۹ نماینده پارلمان بحرین، بازخواست «اسامه جابر مهنا التمیمی» را به سبب اقدام روز سه‌شنبه‌اش در پارلمان و آتش‌زدن پرچم رژیم صهیونیستی خواستار شدند.

پایگاه خبری «الوسط» دیروز نوشت: پارلمان بحرین در نشست سه‌شنبه آتی خود درخواست بعضی نمایندگان مبنی بر اتخاذ اقدامات قانونی علیه اسامه مهنا التمیمی را بررسی خواهد کرد. قرار است پارلمان این درخواست را به کمیسیون امور قانون‌گذاری ارائه دهد تا گزارشی در این‌باره به پارلمان ارائه دهد.

بر اساس این گزارش، اسامی نمایندگانی که به نظر می‌رسد از آتش‌زدن پرچم اسرائیل ناراضی می باشند، عبارت است از: «أحمد عبدالرحمن الساعاتی»، «أحمد إبراهیم الملا»، «جاسم أحمد السعیدی»، «خمیس حمد الرمیحی»، «محمود یوسف المحمود»، «سوسن حاجی محمد تقوی»، «عبدالله خلف الدوسری»، «عباس عیسى الماضی»، «عادل عبدالرحمن المعاوده».

از سوی دیگر اسامه که نایب رئیس کمیسیون امور خارجه، دفاع و امنیت ملی پارلمان بحرین است، از این درخواست نمایندگان بحرینی ابراز شگفتی و این سوال را طرح کرد که آیا آتش‌زدن پرچم اسرائیل امری مخالف قانونی اساسی بحرین است؟

وی در ادامه گفت: در حالی که صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها را زنده زنده در غزه با بمب و مواد منفجره مختلف می‌سوزانند، سوزاندن پرچم اسرائیل برای این نمایندگان پارلمان بحرین بسیار سنگین آمده است؟

وی در ادامه به جنایات رژیم صهیونیستی در سوزاندن ۵۵ فلسطینی و عرب در سال ۱۹۴۸ و آتش زدن مسجد الاقصی در سال ۱۹۶۹ اشاره کرد و گفت که با سوزاندن پرچم اسرائیل در پارلمان، صرفا خواسته با فلسطینی‌ها در نوار غره اعلام همبستگی کند و بگوید: تمامی بحرینی‌های شریف با قلب، احساس و دارایی‌هایشان با برادران خود در غزه و فلسطین همراه می باشند.

این نماینده بحرینی تاکید کرد که اگر قرار است تصمیمی اتخاذ شود باید علیه اسرائیلی‌ها و جنایاتشان گرفته شود.

وی افزود: در حالی که بعضی نمایندگان از پارلمان می‌خواهند که مرا مجازات کند، من می‌خواهم این سوال را از همه بحرینی‌ها بپرسم: آیا آتش‌زدن پرچم اسرائیل در پارلمان شما را آزرده است و آن را اقدامی زشت و اشتباه می‌دانید به گونه‌ای که همقطارانم من را به خاطر آن، مجازات کنند؟ من مطمئنم که مردم بحرین از این اقدام من خشنود شده‌اند.

مهنا، سه‌شنبه قبل در اعلام همبستگی با مردم نوار غزه که هنوز در حال مقابله با تجاوز تازه رژیم صهیونیستی بودند، یک پرچم بزرگ رژیم صهیونیستی را به بنزین آغشته کرد و در صحن مجلس آن را آتش زد.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.