پارلمان لبنان وضعیت فوق العاده در بیروت اعلام کرد

پارلمان لبنان امروز(پنجشنبه) اعلام حالت فوق العاده در بیروت را تصویب کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت بوابه الاهرام،  مجلس نمایندگان لبنان امروز در نخستین جلسه خود از زمان انفجار ویرانگر در بندر این شهر که خشم و غضب مردمی علیه گروه سیاسی جامعه که متهم به فساد و سهل‌انگاری است را همراه داشت، به اعلام حالت فوق العاده در بیروت رای داد.

این جلسه پارلمان در میان تدابیر امنیتی شدید برگزار شد.

پیشتر، دولت لبنان در پی انفجار بیروت وضعیت اضطراری به مدت دو هفته تا ۱۸ اوت را بدون تصویب آن در پارلمان اعلام کرد. زیرا قانون حالت فوق العاده را هشت روز می‌داند و در صورت فراتر رفتن از این مدت باید موافقت پارلمان در این زمینه کسب شود. اما مشخص نشده که آیا رای پارلمان به دستور اعلام حالت فوق العاده از امروز اجرایی می‌شود یا روزهای گذشته از ۵ اوت نیز در آن محاسبه خواهد شد.

این در حالیست که حمد حسن، وزیر بهداشت لبنان بعد از نشست با میشل عون، رئیس جمهور این کشور در بعبدا نیز از تمدید وضعیت فوق العاده در بیروت به مدت یک ماه خبر داد. وی همچنین از آغاز قرنطینه برخی مناطق خبر داد و گفت: از همگان پایبندی به توصیه های عمومی را خواستارم.

با توجه به محدودیت‌های ناشی از این تصمیم به ویژه در زمینه آزادی تجمع، اعلام وضعیت فوق العاده موجب نگرانی نهادهای حقوقی و فعالان می‌شود. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.