«پارچین» سریال تازه آژانس انرژی اتمی علیه ایران / سلطانیه: بازدید از پارچین قبل از نهایی شدن چارچوب مدالیته انجام نمی‌شود

۳۰م دیماه ،

در حالی که بعد از اظهارات سلطانیه رسانه های غربی سخنان وی دربارهٔ «رو به جلو بودن» مذاکرات را رد کردند، او امروز در گفت وگو با شبکه پرس تی وی اعلام کرد:در فضایی بسیار سازنده و دوستانه گفت‌وگوهایی فشرده دربارهٔ‌ تمامی وجوه این موضوع(هسته‌ ای)‌داشتیم. باید بگویم که رو به جلو حرکت کردیم.

 وی افزود: آژانس و ایران دربارهٔ زمان و مکان دور بعدی گفت‌وگوها به توافق رسیدند.

 قرار است دور بعدی مذاکرات ۲۴ بهمن ماه در تهران برگزار شود.

سلطانیه با اشاره به پیشنهاد ایران برای ادامه مذاکرات، گفت: پیشنهاد کردیم که آنها یک روز دیگر بمانند زیرا دو عضو هیات الزامات دیگری داشتند اما بنابراین آنها پیشنهاد کردند که نشست دیگری در تاریخ ۱۲ فوریه داشته باشیم.

ناکارتس معاون یوکیو امانو در آستانه حضور در ایران ابراز امیدواری کرد که بتواند از پایگاه اینترنتی پارچین بازدید کند.اینجا

 اگر سریال «پاورچین» مهران مدیری سریالی برای سرگرم شدن مردم در نیمه دوم دهه هشتاد بود، «پارچین» هم این روزها به سریالی برای خبرسازی های رسانه های غربی دربارهٔ فعالیت اتمی ایران بدل شده است.

پارچین، پایگاه اینترنتیی نظامی در جنوب شرق تهران است، و به ادعای صهیونیست ها این منطقه به برنامه‌ هسته‌ ای ایران مرتبط است.

 ایران اتهام انجام فعالیت‌های هسته‌ ای در پارچین را تکذیب کرده است و علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرده است که «به لحاظ فنی پاکسازی اماکنی که در آن فعالیت هسته ای انجام گرفته غیرممکن است.»

ایران پیش از این در سال ۸۳ به بازرسان آژانس اجازه داد از پایگاه اینترنتی پارچین بازدید کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران هم اخیرا در گفت وگو با خبرنگاران بار رد بازدید آژانس از پایگاه اینترنتی نظامی پارچین، اعلام کرد:هرگونه بازرسی تازه آژانس باید در قالب توافقی باشد که دامنه یک بازرسی را ترسیم کند. [فیلم سخنان سخنگوی وزارت خارجه کشورمان را در همین صفحه ببینید.]

بازدید از پارچین قبل از نهایی شدن چارچوب مدالیته انجام نمی‌شود
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین در گفت وگو با فارس تصریح کرد: هیچ گونه توافقی در رابطه با موضوع ادعایی از جمله بازدید از پارچین قبل از آن که چارچوب مدالیته در مذاکرات نهایی شود،انجام نخواهد شد.

سلطانیه  در اکنش به ناموفق بودن مذاکرات تهران، اظهار داشت:ما دو روز مذاکرات فشرده داشتیم و در واقع توانستیم تا حدی این شکاف را رفع کنیم اما اینکه آیا قادر به امضای نهایی آن شدیم، خیر و این بسیار طبیعی است زیرا زمانی این کار را انجام خواهیم داد که هر دو طرف به این نتیجه برسند که نگرانی‌های اصلی لحاظ شده است.

دانلود اظهارات مهمانپرست   دانلود اظهارات مهمانپرست


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.