پارکور؛ سوپراسپرت همه جا رو از ایتال دیزاین

۲۱م اسفند ،

پارکور؛ سوپراسپرت همه جا رو از ایتال دیزاین

Bookmark and Share

مؤسسه طراحی «ایتال‌دیزاین جوجارو» در نمایشگاه ژنو از کانسپتی به نام پارکور رونمایی کرد. پارکور خودرویی همه‌جارو است که با الهام از خودروهای مسابقه‌ای و با موتور ده سیلندر لامبورگینی ساخته شده است. 

ایتال دیزاین می‌گوید این خودرو را به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس این استودیوی طراحی ساخته است. ایتال دیزاین اکنون بخشی از گروه فولکس‌واگن است و شاید به همین سبب از لامبورگینی، دیگر عضو گروه فولکس‌واگن برای ساخت این شاسی بلند اسپرت کمک گرفته است و در ظاهر خودرو هم از مدل‌های دهه هفتاد این کارخانه (جاراما و اسپادا) الهام گرفته شده است. 

پارکور نام ورزشی است که در دهه هشتاد میلادی ابداع شد و ترکیبی از پریدن و دویدن در مسیرهای نامتعارف شهری است. ایتال‌دیزاین می‌گوید این خودرو هم با همین دید طراحی شده است و با تطبیق با محیط اطراف حرکت می‌کند. 

پارکور؛ سوپراسپرت همه جا رو از ایتال دیزاین

پارکور خودرویی موتور وسط با بدنه‌ای کوپه است. با ۴۳۵۰ میلی متر طول، ۲۰۷۰ میلی متر عرض و ۱۳۳۵ میلی متر ارتفاع ابعاد ماشین تقریبا به اندازه رنج روور ایووک است. فاصله پارکور با زمین بسیار است و به همین خاطر قابلیت حرکتی خوبی خارج از جاده دارد. 

پارکور در دو فرم کوپه و رودس‌تر بدون سقف ساخته شده است. در هر دو مدل درهای ماشین به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده است و رو به بالا باز می‌شود. 

موتور ده سیلندر ۵. ۲ لیتری لامبورگینی ۵۵۰ اسب بخار در اختیار پارکور می‌‌گذارد. سیستم دو دیفرانسیل ماشین هم از لامبورگینی گرفته شده است. شتاب صفر تا صد پارکور ۳. ۶ ثانیه است و حداکثر سرعتش ۳۲۰ کیلومتر در ساعت است. 

پارکور؛ سوپراسپرت همه جا رو از ایتال دیزاین

لامبورگینی می‌گوید برای افزایش توانایی‌های خارج از جاده، پارکور به جای چهار کمک فنر، هشت کمک فنر دارد. در سرعت‌های بالا در جاده تنها چهار کمک فعال خواهد بود و ارتفاع ماشین از سطح زمین هم از ۳۳۰ میلی متر به ۲۱۰ میلی متر می‌رسد. 

ماشین را می‌تواند در چهار حالت مختلف رانندگی راحت، رانندگی در خارج از جاده، رانندگی در زمستان و رانندگی در پیست تنظیم کرد.

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ | ایتال دیزاین جوجارو | پارکور | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۳/۱۱
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.