پارکینگ خورشیدی در انتظار خریداران خودروهای الکتریکی

۰۹اردیبهشت، مهر- شرکت آلمانی سازنده اتومبیلهای بی ام دابلیو با همکاری شرکت سولاروات قرار است یک پارکینگ خورشیدی برای خریداران اتومبیل بی ام دابلیو i3 و i8 ساخته تا شارژ این مدلها را با استفاده از انرژی خورشیدی تأمین کند.

ترکیب اتومبیلهای الکتریک و پنلهای خورشید برای بسیاری از طراحان و مهندسان یک ترکیب رویایی بوده است.

شرکت آلمانی بی ام دابلیو اکنون اعلام کرده است که با همکاری شرکت آلمانی سولار وات (SOLARWATT GmbH) انرژی خورشیدی این پارکینگها را برای دارندگان مدلهای BMW i8 و BMW i3 می سازد.

سیستم پارکینگ خورشیدی طراحی جذابی داشته و برای وسیله نقلیه برقی و همچنین برای خانه نیز انرژی برق را در مقیاس اندک تولید می کند. به این معنا که این پارکینگ می تواند انرژی خانه و اتومبیل را فراهم کند.

در پروژه الکتریک ۳۶۰ درجه بی ام دابلیو این شرکت اتومبیل سازی فعالیت خود را روی ارائه راهکارهایی برای تحرک الکتریکی از تمام ابعاد متمرکز کرده است. به همین سبب این شرکت با نیچرستورم، شنیدر الکتریک و موبیلیتی هاوس وارد همکاری شده است.

هدف نهایی این است که همزمان با ورود هر دو مدل BMW i8 و BMW i3 راهکارهای متقاعد کننده و ثابتی برای شارژ خانگی نیز ارائه شده باشد.

مدل BMW i3 یک خودرو سواری تمام برقی است اما مدل BMW i8 یک هیبرید اسپرت محسوب می گردد.

سیستم اتومبیلی شرکت سولاروات را می توان در زمان خرید و یا پس از خرید از طریق اینترنت سفارش داد.

مارکوس کریگ رئیس پروژه الکتریک ۳۶۰ درجه گفت: همکاری با شرکت سولار واد با هدف همکاری با یک همکار برتر و همچنین راهکارهای انحصاری برای پاسخ به استانداردهای بالای کیفیت و سبک مشتریان بود.

دتلف نهوس مدیرعامل شرکت سولار وات نیز این رویکرد را مطابق با استراتژیهای این شرکت دانست و گفت: همکاری با یک شرکت اتومبیل سازی برتر نشان می دهد که سیستمهای تازه ما ارائه کننده راه حلهای عملی است که نقش مهمی در تأمین انرژی آینده ایفا می کند.

براساس اعلام شرکت بی ام دابلیو، مدل i3 پایان سال ۲۰۲۴ وارد بازار می گردد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.