پارکینگ و انباری بهانه افزایش اجاره بها/ نرخ کرایه آپارتمان‌های زیر ۵۰ متر

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/امکانات یک آپارتمان مانند پارکینگ و انباری که در سال‌های قبل به عنوان یک امتیاز برای اجاره سریع واحدها به شمار می‌رفت، در حال حاضر تبدیل به یک اهرم برای افزایش نرخ اجاره بها در آپارتمان‌ها شده است.

به گزارش ممتاز حدود یکماه از آغاز فصل اجاره بها می گذرد اما تغییر بسیاری در نرخ اجاره بوجود نیامده است و مستاجران با مشکلاتی برای یافتن خانه مناسب روبرو می باشند به همین جهت بعضی از مستاجران به دنبال واحدهایی با امکانات کمتر می روند تا اجاره بهای پایین تری را بپردازند.

در واقع پارکینگ و انباری که در سال های قبل به عنوان یک امتیاز برای زودتر اجاره رفتن یک واحد به شمار می رفت الان تبدیل به یک اهرم برای افزایش قیمت آپارتمان ها شده است. این در حالی است که آپارتمان هایی با متراژ کوچک باید حتما انباری داشته باشند و نباید عامل گرانی بیشتر مسکن باشد.

از طرفی افزایش تعداد خودروها و کمبود جای پارکینگ در خیابان ها سبب شده که وجود پارکینگ یکی از شاخصه های مهم افزایش اجاره بها در آپارتمان ها باشد و سبب شود که مالکان نرخ های غیرواقعی را برای آن تعیین کنند.

براین اساس، مالکان این دسته از آپارتمان ها مبلغی را هم بابت این امکانات در نظر می گیرند و به مبلغ کلی اجاره بها اضافه می کنند به همین جهت بخشی از مستاجران به دنبال یافتن آپارتمان هایی بدون این امکانات می باشند تا نرخ های کمتری را بپردازند.

اجاره بها در بعضی از آپارتمان های تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، برای یک واحد ۴۹ متری در پاستور یک خوابه با پارکینگ و انباری ۳۳ میلیون تومان رهن در نظرگرفته شده است  و واحد ۵۰ متری در اتوبان آهنگ، تکواحدی با پارکینگ و عمر ۳ ساله ۳۳ میلیون تومان رهن داده میشود.

 

همچنین یک واحد ۵۰ متری در نواب، نوساز، با نرخ ۸ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان به اجاره میرسد و آپارتمان دیگری در خیابان اسکندری با متراژ ۴۸ متر، ۲۵ میلیون تومان رهن داده میشود.

در سبلان شمالی یک واحد ۵۰ متری زیرهمکف با نرخ ۲۵ میلیون تومان اجاره داده میشود و برای واحدی در نواب هلال احمر با متراژ ۵۰ متر، نوساز با پارکینگ و آسانسور ۱۰ میلیون تومان رهن و ۴۵۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است.

همچنین یک واحد ۵۰ متری یکخوابه در تهرانپارس با پارکینگ و انباری با ۱۵ میلیون تومان رهن و ۵۰۰ هزار تومان به اجاره میرسد و آپارتمانی با متراژ ۵۰ متر در شمس آباد با پارکینگ و انباری ۲۰ میلیون تومان رهن و ۶۰۰ هزار تومان اجاره داده میشود.

برای واحدی با متراژ ۴۷ متر و یک خوابه در پیروزی ۳۰ میلیون تومان رهن تعیین شده است و در فردوس غرب واحدی ۵۰ متری و دو خوابه با ۲۰ میلیون تومان رهن و ۵۰۰ هزار تومان، اجاره داده میشود.

همچنین برای یک آپارتمان ۴۶ متری در خیابان دبستان، یک خوابه بدون پارکینگ ۱۰ میلیون تومان رهن و ۹۰۰ هزار تومان اجاره تعیین شده است و در لویزان یک واحد ۵۰ متری نوساز با امکانات با نرخ ۴۵ میلیون تومان رهن داده میشود.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.