پارک مقابل منزل خود مساوی با حمل با جرثقیل!

۲۱ آبان ،

معضل کمبود پارکینگ حالا به معضلی تبدیل شده که شهروندان حتی حق پارک خودرو مقابل درب منزلشان را هم ندارند.

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، تولید روزانه هزار خودرو در شهر تهران که هر کدام ۲۵ متر مربع فضا اشغال می کند به معضلی تبدیل شده که حلش در گرو تعامل سازمان های مربوطه است.
سرآغاز این مشکل و راهکارها و پیشنهادات و مقصرین آن در این گزارش تفسیری نمی گنجد،اما چیزی که مهم است این است که کمبود جای پارک برای ساکنین بعضی از نقاط شهر به مشکل حادتری تبدیل شده که حتی حق پارک خودروی خود را مقابل منزل خود ندارند.
بنابراین گزارش تفسیری امروز به دنبال پیگیری پیامک های شهروندان سری به خیابان مسعودی و کوچه شهید نقدی در محدوده خیابان طالقانی زدیم.
در بدو ورود چیزی که توجه ما را به خود جلب کرد و نصب تابلوی حمل با جرثقیل مقابل درب منازل مسکونی، کوچه ی که سراسر بافت مسکونی است اما شهروندان حق پارک خودرو ندارند.
یکی از ساکنین گفت: چند وقتی است که نصب این تابلوها معضلی را برای ما به وجود آورده و گاها پیش آمده که خودروی همسایگان را با جرثقیل به پارکینگ منتقل می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این جرثقیل ها زیر نظر بخش خصوصی می باشند در کمین می باشند تا خودروهای پارک شده را منتقل کنند.
یکی دیگر از ساکنین با ابراز نارضایتی در خصوص نصب این علائم اظهار داشت: چرا ما حق پارک خودرو مقابل منزل خود را نداریم و هر روز باید جریمه بشویم. آیا این انصاف است؟!
شاید بتوان سبب این کار را احداث پارکینگ طبقاتی طالقانی دانست اما هنگام ورود به کوچه متوجه تابلوی طرفیت تکمیل است مقابل پارکینگ شدیم.
از رانندگانی که برای ورود به پارکینگ در نوبت بودند اوضاع را پرسیدیم که آنها هم چندان راضی نبودند.
یکی از رانندگان عنوان کرد: الان ساعت نزدیک ۱۳ ظهر است که می گویند ظرفیت تکمیل است، من ساعت ۱۰ صبح هم که آمدم ظرفیت تکمیل بود جای پارک نیست پارکینگ ها تکمیل! شما بگویید ما چه کار کنیم؟
یکی دیگر از رانندگان عدم رضایتش را اینطور عنوان کرد: پارکینگ به حد نصاب نیست تولید خودرو هم روزانه در حال افزایش است، تهران شده است پارکینگ! مدیریت شهری تدبیری نمی اندیشد.
گفتنی است: تولید روزانه هزار خودرو در شهری که شاید دیگر گنجایش ۵۰۰ تای آن را هم ندارد چه ضرورتی دارد و اگر نخواهیم به تولیدکنندگان هم بسیار خورده بگیریم شاید تنها راه حل آن احداث پارکینگ های طبقاتی و مکانیزه در نقاط مختلف شهر باشد که تا به امروز مدیران شهری بسیار در آن موفق نبوده اند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.