پاسخ بنیاد شهید به خبرآنلاین: به محض اعلام وزارت بهداشت واکسن آنفلو آنزا را تهیه می کنیم

مجتبی اسدی یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود: «با سلام و تشکر پدر من جانباز شیمیایی می باشد که هر سال در ابتدای پاییز بر اساس تجویز پزشک متخصص خود واکسن آنفلوانزا را تزریق می کرد ولی امسال به هر داروخانه ای که مراجعه می کنم موفق به تهیه واکسن نمی شوم خواهشمندم از وزارت بهداشت پیگیری بفرمایید که تکلیف بیماران چیست و به کجا باید مراجعه کنند.»
دکتر خوبی یاریان معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پاسخ به این خواننده گفت:« وظیفه وارد کردن این واکسن ها برعهده وزارت بهداشت است. امسال هنوز واکسن آنفلوانزا وارد بازار نشده است. واکسن های پارسال را بنیاد شهید مستقلاً خریداری کرد. به این ترتیب که ما توسط  وزارت خانه از شرکت های وارد کننده مطلع شدیم وپس از بررسی کیفت دارو های وارد کننده ازشرکت های آنها واکسن ها و دارو هایمان را خریداری کردیم. اما امسال که با وزارتخانه تماس گرفتیم متوجه شدیم هنوزوارداتی نداشته اند. بهرحال ورود واکسن به کشور باید با مجوز وزارت بهداشت صورت گیرد. نمی دانم امسال چه اتفاق و مشکلی دروزارت افتاده که هنوز نسبت به تهیه دارو و واکسن آنفلوانزا اقدام نکرده اند. اما به محض ورود واکسن به کشور به ما اطلاع داده می شود. ما هم دربنیاد شهید درحال پیگیری از وزارت بهداشت هستیم. بهرحال بنیادشهید مجوزخرید دارو به شکل مستقیم از خارج از کشور را ندارد.»
معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثار گران افزود«بنیاد شهید هرساله برای تهیه دارو با وزارت بهداشت هماهنگی هایی را انجام می دهد. اما امسال اطلاعی از مشکلات وزارت خانه در تهیه دارو نداریم. آنها عنوان داشتنید به محض اینکه مشکلاتشان برطرف شود بنیاد را در جریان خواهند گذاشت.بهرحال بنیاد بجز جانبازان شیمیایی والدین ، سالمندان و نخاعی ها و مراکز درمانی هم نیزبه دارو نیازمند هستند.»
۴۵۲۳۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.