پاسخ بنیاد شهید به خواننده خبر آنلاین: بپذیرید فرزندان و همسران جانبازان ۷۰ درصد درحکم فرزندشهید نیستند

یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«بنده فرزند جانباز۷۰% قطع نخاع ازگردن هستم(یعنی پدرم نه دستانش کارمیکندونه پاهایش) متاسفانه درامتیازدهی بین فرزندان شهداوفرزندان جانباز۷۰%تبعیض فراوانی قائل می شوند بفرزندان شهدادنیاراهم بدهندکم است ولی مافرزندان جانباز۷۰%که درشبانه روزبارهاشهادت پدرمان رامیبینیم آیاحقی نداریم بارهامقام معظم رهبری،مقام جانبازان وفرزندان جانبازرابالاترازشهداوفرزندانشان دانسته اند، پس چرااین همه تبعیض بین این دوقشر بعنوان مثال:فرزندشهیدهمانندجانبازان ۵۰%به بالالحاظ شده وازتمامی امکانات آنهابهره مندن ولی فرزندجانباز۷۰%خیر امتیازیک مقطع بالاتر،بازنشستگی زودترازموعد،معافیت پرداخت حق بیمه،استخدام فوری،تسهیلات بانکی ویژه و.. آقایان دولت ومجلس چرافرزند جانباز۷۰%که گاهی شب تاصبح بالای سرپدرش است و… ادامه دارد»
صدوقی معاون تعاون بنیاد شهید و امورایثارگران درپاسخ این خواننده گفت:« بهرحال برای فرزند شهید یکسری قوانین و قواعد واولویت هایی در نظر گرفته شده است. ازسوی دیگرفرزندان جانبازنیز قوانین وقواعد خاصی برایشان وجود دارد. البته به تازگی تصمیم گرفته شده برخی ازاین موارد را برای فرزندان جانبازان هم لحاظ کنند. به عنوان مثال بحث استخدامی فرزندان شهید و جانباز یکسان سازی شده است. امروزسهمیه ای که برای جانبازان ۲۵ درصد درنظر گرفته می شود هم برای فرزندان شهید نیزمحاسابه می شود.»
وی ادامه داد:« بپذیرید جانباز، فرزندان و همسران جانبازان ۷۰ درصد درحکم شهید نیستند. این اشخاص تفاوت ها قانونی نسبت به یکدیگردارند. البته برخی ازخدماتی که به جانبازان ارائه می شود به فرزندان شهید داده نمی شود. به عنوان مثال طرح ترافیک، کارت سوخت مخصوص جانبازان است و به فرزندان شهید تعلق نمی گیرد.»
گروهی ازفرزندان شهید تمایل داشتند تا برخی از خدمات آنها مانند فرزندان جانبازان در نظر گرفته شود. قانون درباره آنها گفته است بجز خدمات خودرویی، حق پرستاری و ساعت کاری که مخصوص فرزندان جانبازان است بقیه خدمات جانبازان را به فرزندان شهید می توان ارائه داد. این ها تفاوت هایی است که قانون گذارآنها را مشخص کرده است و سلیقه بنیاد شهید و امورایثارگران نبوده است.»
معاون تعاون بنیاد شهید تاکید کرد:« تاکید می کنم تنها بحث اشتغال فرزندان جانباز مانند فرزند شهید ارائه می شود. ازاین رو در امور دیگر تفاوت هایی وجود دارد. مثلاٌ قانونی وجود دارد که فرزندان شهدا هرتعدادی که باشد ازخدمت وظیفه معاف می شوند. درمورد فرزندان جانباز نیزعنوان شده دو نفر ازفرزندان جانباز ۷۰ درصد می توانند معاف شوند. اگرجانبازی ۵۰ ماه سابقه جبهه داشته باشد دو فرزند دیگر هم می توانند معاف شود. البته این قانون برای فرزندان شهید هم دو نفر بود اما ستاد فرماندهی کل قوا ازامسال اعلام کرده که فرزندان شهدا هرتعدادی که باشند می توانند معاف شوند.»
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. نام شما...:

    ولی برخی از احکام که برای فرزندان شهید هست میشه برای فرزندان جانباز ۷۰ درصد در نظر گرفت مثله یک مقطع تحصیلی بالاتر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.