پاسخ بنیاد شهید و امورایثارگران به خوانندگان خبرآنلاین: ما تنها هزینه دانشگاه های آزاد وغیر انتفاعی را می پردازیم

یکی ازخوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«با سلام.بنابر مصوبه دولت تحصیلات دانشگاهی خانواده ایثارگران رایگان می باشد.اما این ترم دانشگاه اعلام کرد به دلیل عدم پرداخت شهریه به دانشگاه ازسوی بنیاد جانبازان و وزارت علوم دیگر ما را ثبت نام نمی کند.لطفا پیگیری فرمایید.ممنون»
آقای امیرخانی کارشناس مسئول اداره آموزش عالی بنیاد شهید و امورایثارگران درباره مشکل مطرح شده این خواننده گفت:« تا پیش ازسال ۹۰ بنیاد شهید وامورایثارگران تمام هزینه های تحصیلی دانشجویان تحت پوشش بنیاد را تقبل می کرد. اما درلایحه بودجه ۹۰ و ۹۱ دولت عنوان شد که بنیاد شهید تنها می تواند هزینه های تحصیلی دانشجویان دانشگاه های غیر انتفاعی و آزاد را بپردازد. این لایحه بودجه، هزینه دانشگاه های پیام نور ، شبانه های دولتی و دانشگاه علمی کاربردی را به وزارت بهداشت و وزارت علوم محول کرد.»
او ادامه داد :« ازاین رو بنیاد شهید اساساً نمی تواند دراین حوزه وارد شود. زیرا این مسئولیت سلب شده است. اما با وجود این از طریق ستاد شاهد مستقردربرخی ازدانشگاه های دولتی و پیام نورو درمواردی دانشگاه علمی کاربردی تلاش می کند تا این مشکلات را به حداقل برساند. اما در برخی از دانشگاه ها این مشکل مرتفع نمی شود. به عنوان مثال دانشگاه علمی کاربردی کمترین اغماض را به دانشجویان شاهد دارد. آنها می گویند دانشجویان خودشان هزینه هایشان را پرداخت کنند و پس ازآمدن پول دولت به حساب دانشگاه شهریه به آن ها عودت خواهد شد.اما از آنجایی که بنیاد ارتباطات و تعاملات خوبی با دانشگاه های پیام نورو دانشگاه های دولتی دارد، تلاش های خوبی درجهت رفع مشکل انجام داده است. درحال حاظر دانشجویان شاهد بیشترین مشکلات را با دانشگاه علمی کاربردی دارند.ازسوی دیگر دولت هم در شرایط فعلی به دلیل کمبود نقدینگی پولی برای پرداخت به این دانشگاه ها ندارد.»
۲۳۵۴۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.