پاسخ بیمه ایران به اظهارات شرکت مترو

بینا- روابط عمومی شرکت سهامی بیمه ایران درپاسخ به اظهارات علی محمد قلی ها مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران وحومه درارتباط با قرارداد فی مابین در رسانه های جمعی و گروهی وتنها جهت تنویرافکار عمومی اطلاعیه ای به این شرح صادرکرد.
دراین اطلاعیه آمده است: قراردادهای بیمه مشتمل بر تعهدات دو جانبه است و ایفای تعهدات بیمه گر در مقابل ایفای تعهدات بیمه گزار قرار دارد و به قول حقوقدانان عقد بیمه عقدیست معوض و پرداخت خسارت موکول به ایفای تعهدات بیمه گزار من جمله پرداخت حق بیمه وفق ضوابط بیمه نامه است و در قرارداد بیمهء مورد اشاره به صراحت این مطلب درج شده است.
این روابط عمومی اضافه کرده است: بیمه گزار در بهمن ماه سال ۱۳۹۰ چند فقره بیمه نامه برای متروی تهران از این شرکت خریداری نموده که متاسفانه تا تاریخ وقوع حادثه یعنی ۲۷/۱/۹۱ هیچگونه حق بیمه ای پرداخت نکرده است که بدون پرداخت حق بیمه ، قانوناً امکان پرداخت خسارت وجود ندارد .
البته این موضوع بدون ورود به میزان خسارت مورد ادعای شرکت متروی تهران و عدم وجود پوشش بیمه سیل برای برخی از موارد خسارت دیده می باشد.
درادامه آمده است:صدور قرار تامین خواسته بنا به تصریح ماده ۱۲۰ قانون آئین دادرسی مدنی به هیچ عنوان دلیل ذیحق بودن شرکت متروی تهران نبوده و برعکس در صورتیکه آن شرکت به موجب رای دادگاه محکوم به بطلان دعوی شود، شرکت بیمه ایران می تواند متقابلاً ادعای خسارت نماید.
درخاتمه این روابط عمومی تصریح کرده است:‌متاسفانه مسئولان شرکت متروی تهران بدون اشاره به موارد فوق ، قرار تامین خواسته را معادل رای دادگاه در محکومیت شرکت بیمه ایران اعلام و با انتشار این موضوع سعی در القای این امر ناصواب دارند و با فرافکنی ، موضوع را به اغراض سیاسی مرتبط داشته اند که این امر به شدت تکذیــــــــب می گردد و شرکت بیمه ایران حق پیگیری موضوع را برای خود محفوظ می دارد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.