پاسخ به سوال خوانندگان خبرآنلاین: چرا بعضی خودروها گران می شوند؟

۲۲م آذر ،

 پارس خودرو تقریبا هر ماه یک میلیون تا دو میلیون به طور متوسط افزایش قیمت دارد .پس سازمان حمایت از مصرف کننده چکارست این وسط؟ لطفا سازمان حمایت این قضیه را پیگیری نماید .همچنین چرا مجددا شرکت پارس خودرو از ارسال دعوت نامه خودرو مگان ۲۰۰۰ اتومات آذر ماه اجتناب می کند ؟
خواننده خبرآنلاین پیگیری ها نشان می دهد در حال حاضر به سبب افزایش قیمت ارز، در حال حاضر تحویل اغلب خودروهای پارس خودرو چون تندر۹۰ و مگان با ضرردهی مواجه است.
چراکه براساس اظهارات مسوولان، به عنوان مثال تندر۹۰ بیش از ۹۰ درصد ارز بری دارد و این درصورتی است که در حال حاضر هر تندر۹۰ با ضرر چند میلیونی تحویل مشتری می گردد.
بنابراین با توجه به درخواست مجدد خودروسازان برای افزایش قیمت به سازمان حمایت پیش بینی می گردد قیمت این خودروها باردیگر افزایش یابد و البته این احتمال تشدید می گردد که تاخیر خودروسازها بر تحویل خودروها به جهت تلاش برای افزایش قمیت و جلوگیری از ضرردهی باشد.
دراین بین بارها کارشناسان پیشنهاد کرده اند دولت از سهم خود به ازای فروش هر خودرو بگذرد تا نه به تولید کنندگان فشاری وارد شود ونه به مصرف کنندگان.
این درحالی است که در حال حاضر اغلب خودروسازها نسبت به تصمیمات غیرکارشناسانه دولت گلایه می کنند و تاکید دارند که اگر بازار به دست خود آنها سپرده شود وضع از شرایط فعلی بهتر خواهد شد.
 

۴۵۲۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.