پاسخ دانشگاه شاهرود به خبرآنلاین:مدرک دانشجویان آموزش محور معتبر است و می توانند دکترا شرکت کنند

۰۲م آذر ،

یکی ازخوانندگان خبرآنلاین نوشته بود:«من دانشجو mba آموزش محور دردانشگاه صنعتی شاهرود هستم.در دانشگاه به ما می گویند که آموزش محور ها امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری را ندارند چون درس پایان نامه جز سرفصل های آنها نمی باشد و درمصاحبه دکتری آنها را رد میکنند. آیا این صحت دارد؟ و آیا امکان انتخاب درس پایان نامه به صورت پولی و اختیاری برای آنها وجود دارد ؟ با تشکر »
دکتر زاهدی رئیس مرکز آموزش های مجازی دانشگاه صنعتی شاهرود دربارهٔ مشکل این خواننده گفت:«اساساً چنین روالی وجود ندارد. زیرا این اشخاص می توانند درمقطع دکترا نیزشرکت کنند. ازسوی دیگراین دانشگاه درطول ترم حدود ۳۰ درصد این اشخاص به آموزشی و پژوهشی تغییروضعیت می دهند. اما درآئین نامه ای که توسط وزارتخانه صادرشده است هیچ تفاوتی برای حضور در مقطع دکترا میان این گروه ازدانشجویان ودیگران قید نشده است.»
او ادامه داد:« زیرا اشخاصی که وارد این دانشگاه می شوند ابتدا به صورت آموزشی تحصیل می کنند. ولی پس ازدوترم ۳۰ درصد شان به آموزشی وپژوهشی تغییروضعیت می دهند. اما درکل هیچ تفاوتی تفاوتی میان آموزشی محورها و آموزشی و پژوهشی نیست. زیرا همگی آن ها می توانند ادامه تحصیل دهند واعتبارمدرکشان یکسان است.»
دکترزاهدی افزود:«البته اکنون انتخاب درس وپایان نامه ها برای این اشخاص به صورت پولی انجام می گردد. البته مشکل اصلی دراین میان تعداد اساتید برای ارائه پایان نامه ها است. زیرا اساتید نمی توانند استاد راهنما و مشاور بیشتراز۵ نفردانشجوباشند. این اشخاص باید سعی کنند مقاله ارائه کنند. این مقالات نباید فقط همزمان با پایان نامه ارائه شود. بلکه درهنگام آموزش هم دانشجویان می توانند مقاله داشته باشند.»
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.