پاسخ رئیس اداره آنفلوآنزا iبه نبود این واکسن: تلاش می کنیم راه های ورود بیماری را بگیریم

این خبر امروز ۵شنبه ۱۱م آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

چندی پیش بعضی ازمخاطبین خبرآنلاین از نبود واکسن آنفلوآنزا برای جانبازان شیمیایی گله مند بودند. پس ازتماس با معاونت iبهداشت و درمان بنیاد شهید و امورایثارگران استان عنوان شده بود که امسال مسئولیت ورود این واکسن بر عهده وزارت iبهداشت است. iبه تازگی رئیس اداره آنفلوآنزا وزارت iبهداشت در گفت و گویی ضمن تایید وجود مشکل نبود این واکسن در جامعه اعلام داشته است. تلاش می کنیم راه های ورود این بیماری را بگیریم.
مجتبی اسدی یکی از خوانندگان خبرآنلاین نوشته بود: «با سلام و تشکر پدر من جانباز شیمیایی می باشد که هر سال در ابتدای پاییز بر اساس تجویز پزشک متخصص خود واکسن آنفلوانزا را تزریق می نمود ولی امسال iبه هرداروخانه ای که مراجعه می نمایم موفق iبه تهیه واکسن نمی شوم خواهشمندم از وزارت iبهداشت پیگیری بفرمایید که تکلیف بیماران چیست؟ و iبه کجا باید مراجعه نمایند؟»
رئیس اداره آنفلوآنزا و مراقبت های مرزی وزارت iبهداشت در این باره گفت:«افسران سلامت برای جلوگیری از ورود هر نوع بیماری در همه مرزهای زمینی، هوایی و دریایی مستقر می باشند.در مورد آنفلوآنرا نیز متاسفانه امسال با کمبود واکسن مواجه هستیم که امیدواریم حل شود. محمود سروش در گفت و گو با فارس افزود :دفاع بیولوژیک و جلوگیری از ورود هر نوع میکرب و ویروس iبه کشور یکی از وظایف اصلی معاونت iبهداشتی وزارت iبهداشت است که iبه خصوص با همکاری مرکز مدیریت بیماری های مرکز سلامت و محیط این معاونت انجام می گردد.» وی ادامه داد:«در همین زمینه یکی از اقدامات مهم کنترل همه زائران عتبات عالیات درعراق است و همه زائران و اتوبوس های آنها اعم از کاروان های سازمان حج و زیارت و زائران انفرادی کنترل می گردد و آموزش های لازم برای پیشگیری از بیماری iبه آنها ارائه می گردد.»
چندی پیش در گفت و گویی با دکتر خوبی یاریان ، معاون iبهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان دراین باره عنوان شده بود:« وظیفه وارد نمودن این واکسن ها برعهده وزارت iبهداشت است. امسال هنوز واکسن آنفلوانزا وارد بازار نشده است. واکسن های پارسال را بنیاد شهید مستقلاً خریداری نمود. iبه این ترتیب که ما توسط وزارت خانه از شرکت های وارد نماینده مطلع شدیم وپس از بررسی کیفت دارو های وارد نماینده ازشرکت های آنها واکسن ها و دارو هایمان را خریداری نمودیم. اما امسال که با وزارتخانه تماس گرفتیم متوجه شدیم هنوزوارداتی نداشته اند. iبهرحال ورود واکسن iبه کشور باید با مجوز وزارت iبهداشت صورت گیرد. نمی دانم امسال چه اتفاق و مشکلی دروزارت افتاده که هنوز نسبت iبه تهیه دارو و واکسن آنفلوانزا اقدام نکرده اند. اما iبه محض ورود واکسن iبه کشور iبه ما اطلاع داده می گردد. ما هم دربنیاد شهید درحال پیگیری از وزارت iبهداشت هستیم. iبهرحال بنیادشهید مجوزخرید دارو iبه شکل مستقیم از خارج از کشور را ندارد.»
معاونت iبهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثار گران افزود«بنیاد شهید هرساله برای تهیه دارو با وزارت iبهداشت هماهنگی هایی را انجام می دهد. اما امسال اطلاعی از مشکلات وزارت خانه در تهیه دارو نداریم. آنها عنوان داشتنید iبه محض اینکه مشکلاتشان برطرف شود بنیاد را در جریان خواهند گذاشت.بهرحال بنیاد بجز جانبازان شیمیایی والدین ، سالمندان و نخاعی ها و مراکز درمانی هم نیزبه دارو نیازمند می باشند.»
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.