پاسخ سازمان تامین اجتماعی به خبرآنلاین:این کارگاه یا نقص پرونده داشته و یاشامل معافیت بیمه ماده ۸۰ نمی شده است

این خبر امروز ۴ شنبه ۱۷ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

یکی از خوانندگان نوشته بود:«چرا برخلاف مصوبه مجلس در خصوص شمول ماده هشتاد از ابتدای سال نود درسازمان تامین اجتماعی اجرا نمی شود؟ چرا تامین اجتماعی با قوانین داخلی خودش ، شش ماه اول سال را قبول ندارد و عنوان می نماید که کارگاه هایی که درشش ماه اول سال نود تاسیس شده اند تحت پوشش قرار نمی گیرند؟»
میرزایی کارشناس روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی درپاسخ این خواننده گفت:« وقتی که کارگاهی حاوی مجوزاست. می تواند برای بیمه کارگرانش اقدام می نماید. درچنین شرایطی سازمان بیمه هیچ ایرادی ازآن شرکت برای انجام مراحل بیمه اش نمی گیرد. بهرحال شرکت های بیمه ازداشتن بیمه گذار بیشتراستقبال می نماید. زیرا حق بیمه بیشتری دریافت می نمایند. پس باید دید مشکل چه بوده است؟ طبیعی نمی باشد که شرکت بیمه گری، به بیمه گذاری که می خواهد حق بیمه پرداخت کند بگوید بروید و شش ماه دوم سال بیایید. شاید این خواننده کد کارگاه و یا مجوزش را در۶ ماه اول سال کامل نکرده است.»
وی افزود:«البته ایشان تاکید ویژه ای برماده ۸۰ دارند. ماده ۸۰ شامل معافیت پرداخت بیمه برای نیروهای مازاد می گردد. وقتی که مدیرکارگاه تعداد مازاد نیروهای اعلام شده اش را ازوزارت کاربگیرد. این نیروهای مازاد از تخفیف ماده ۸۰ برخوردارمی شوند. اما اگرمدیرکارگاه خودش نیروهای مازادش را تهیه کند این تخفیف شامل حال او نمی شود. ازاین رومی بینید که این تخفیف شرایط خاصی دارد. پس این مسئله هیچ ارتباطی به تاسیس کارگاه در ۶ ماه اول سال ندارد.»
میرزایی ادامه داد:«احتمالاً این خواننده با اشاره به ماده ۸۰، معافیت بیمه مدنظرش بوده است.اما این معافیت شرایط خاص دارد. شاید این فرد مدارکش ناقص بوده است که به اوگفته شده است برود تهیه کند و بیاورد. شاید وزارت کاربه ایشان گفته ۶ ماه دیگر بیاید. یا اینکه نیروهای مازادش را از خارج از وزارتخانه گرفته اند. این فرد باید مشکلش را کامل تر بازگوکند تا به آن رسیدگی شود و یا مشکلش را به کارشناس شعبه اعلام کند تا راهنمایی اش نمایند.»
۴۵۲۳۵
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.